Hejhej,
låter som att ni kämpar på bra =D> .
Man får ju välja om man vill ha 11 tim, 11.5 el 12 tim natt. Ibland så behövs det ngn/ngr v efter kuren innan man kan utvärdera och se vad som passar och då gå in och ändra i schemat. Dessutom tar det 1 mån innan kuren satt sig helt och hållet.
Jag går inte in och ger solfjädern på morgonen, det brukar bara ställa till med mer oreda än det gör nytta, om du förstår hur jag menar.
Jag tror att med rätt schema och övriga förutsättningar så kan alla barn sova 12 tim på natten.

Med andra ord: visst kan ni ändra till 11 tim sömn...men bestäm er för av vilken anledning ni gör det. Om du förstår hur jag menar ...
Du skrev i ett inlägg för bara en vecka sedan att du vet att han "kan somna om". Vad är det som fått dig att ändra dig på den punkten under den förhållandevis korta tiden? tänker jag. OBS! Jag försöker inte tvinga er till att ha kvar 07 som uppstigningstid, jag vill mer bara väcka tankar och reflektioner hos dig.Hoppas du inte tar illa upp.

Jag vill inte ge ngr svar avseende om ni ska ändra schemat el ej utan tycker bara att ni ska rannsaka er och fundera över varför ni i såna fall bestämmer er att plocka upp honom 1 timme tidigare för.
Det stämmer att er son ska ha 60 min mer sömn på dagen om ni kortar natten med 1 tim

Att isåfall låta honom sova 2 tim över lunch är ett spontant förslag från min sida eftersom dagen ska vara fördelad så att man har det längsta passet mitt på, eftersom det är det man sparar till sist (man plockar ju bort sovtid iom att barnet blir äldre).
Det nuvarande schemat ser bara fint ut, men luren mitt på dan ska vara längre än de övriga. Så om ni har kvar 07 som uppstigningstid så får ni plocka tid från de andra lurarna.De blir då 45 min fm + em och 1.5 tim mitt på dagen.Men annars löser det där sig ju automatiskt som jag föreslog ovanför
Hur äter han? Äter han fulla portioner med puré och frukt till dessert? Om inte - se till att öka på
Hoppas ni kommer fram till det som passar ER allra bäst