Men visst... efter nästan 1,5 timmes kul hålligång i spjälisen blir man ibland lite trött, så lagom tills sovtiden "går ut" hittar man en nyss insomnad liten påg med rosor på kinderna och.... inga kläder?!??! Och ingen blöja heller?!?! (vilket tyvärr inte beror på att han valt att lägga blöjan för gott... Den hänger med än). Alltså ingår någon slags lustfylld striptease i hans middagslursensamlek, för runt om sängen hittar man diverse klädesplagg OCH blöja utströdda i små högar 8)
Middagsluren = ensamlek!
Middagsluren = ensamlek!
Jaha, nu verkar det som om de sköna middagslurarnas dagar är räknade
När min icke-AW-omgivning pratat om att Otto nog skulle sluta sova middag runt 2,5 - 3-årsåldern log jag bara inombords och tänkte "visst... kanske era barn, men inte AW-barn inte". Men jag får nog ge mig på den punkten för numera är Ottos middagslurar rena rama ensamlekspartajet istället för stillsam sömn.... Efter en lång stunds tystnad hör man snart sång, glatt pladder samt världens tjo och tjim. Gissa vem som önskar att vi hade en liten spionagekamera i barnrummet
Men visst... efter nästan 1,5 timmes kul hålligång i spjälisen blir man ibland lite trött, så lagom tills sovtiden "går ut" hittar man en nyss insomnad liten påg med rosor på kinderna och.... inga kläder?!??! Och ingen blöja heller?!?! (vilket tyvärr inte beror på att han valt att lägga blöjan för gott... Den hänger med än). Alltså ingår någon slags lustfylld striptease i hans middagslursensamlek, för runt om sängen hittar man diverse klädesplagg OCH blöja utströdda i små högar 8)
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
hihi ja det är mer än en gång vår dotter har pyjamasen på trekvart efter morgonens ensamlek.
Men så kan hon också ta på sig byxor och strumpor helt själv vid det här laget! Övning ger färdighet, och har man inga hjälpande mammahänder till hands så måste man ju försöka själv.
Jag önskar också att vi kunde ha en liten kamera i rummet och spionera, för det verkar vara såå spännande där inne! Har funderat på att sätta in webkameran, men det kommer nog inte synas nåt eftersom rummet är mörklagt.
Men så kan hon också ta på sig byxor och strumpor helt själv vid det här laget! Övning ger färdighet, och har man inga hjälpande mammahänder till hands så måste man ju försöka själv.
Jag önskar också att vi kunde ha en liten kamera i rummet och spionera, för det verkar vara såå spännande där inne! Har funderat på att sätta in webkameran, men det kommer nog inte synas nåt eftersom rummet är mörklagt.
Mamma till Izabelle 040416
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.