Bebis Billing backar muffins

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Gäst

Bebis Billing backar muffins

Inlägg av Gäst »

Det är ju så, grannfrun har nedkommit med en liten flicka, och Bebis Billing har fått en helt sprillans ny lekkamrat. Så då bakar vi muffins. Chokladmuffins.
Dirigenten Billing viftar i stolen. Mamma tar fram ingredienser. Mjölk ska i bunken, likaså ägg. Bebis Billing får en Stor Visp. Ögonen lyser. Det viftas lite extra. Så vispar vi ihop ägg och mjölk - tillsammans till att börja med - handen om handen - det är ju bara första gången.
Så ska det blandas i en massa annat också. Tunga grejer, det tar mamma. Men så ska det viktigaste i: chokladen. Med allvarsam blick tar Bebis Billing skopan med kakaopulvret i båda händerna, utan att mamma behöver visa. Mamma håller fram dunken. I åker kakaopulvret. Fast lite hamnade på näsan.
Och så blandar vi en sista gång - och allt åker i formen och sedan i ugnen. Bebis Billing bakar muffins. Jag säger som en god väninna till mig:
Den här flyger med egna vingar.

:heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

...fast det skulle ju kanske stå bakar och inte backar, även om det backas en fasligt massa just nu... det där med framåt kommer väl det också, sen. :P
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Härligt!
Vilken lycka att få visa vad man kan och verkligen få vara till nytta när man bara är ett halvår :lol: För att hälla i chokladen tror jag faktiskt inte att du klarat själv - eller hur :wink:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"