Rapport tisdag natt:
Lite trassel i natt.... M vaknar 00.30, skriker till och gråter, tystnar efter 5 minuter och mattas ner till lite gnöl, efter 15 minuter är det tyst... Men efter ytterligare 5 min vevar han igång. Blir snabbt argare och låter till slut uppgiven, men ändå inte så himla ledsen. Klockan 1.00 ramsar jag, funkar inte.... Efter ytterligare 10 minuter går jag in och solfjädrar... när jag tycker att han är sömntung ramsar jag ut varpå han blir jättearg igen. Jag pluggar i mina lurar och låter honom försöka själv. 1.20 ramsar jag igen, inget resultat. 1.30 går in igen samma visa, står länge och solfjädrar.... men tydligen inte tillräckligt länge för hans kriker upp sig rejält när jag ramsar ut, fast jag ramsar på ett tag (han brukar kunna lugna sig då) utanför dörren... Pluggar i mina lurar igen.... tänker på Aron och gråter lite... känner att jag måste gå in och HJÄLPA.... solfjädrar läääääänge och när jag går ut ramsar jag inte

vill bara att han ska fortsätta sova, vill inte störa igen... och sen är han tyst, klockan är 3.00
jag vet att det var fel att inte ramsa...
Jag saknar "robotmetoderna" när det blir så här. Jag tycker att det tar alldeles för mycket tid från hans sömn när jag inte kan hjälpa honom att somna snabbt OM/när han vaknar så här. Vill ha en säker handlingsplan som funkar där jag inte stör honom i önödan!

är det fel att ge en pangramsa trots att det inte är vargtimmen? Risken är ju att jag väcker upp honom mer om han inte riktigt är vaken..., men har han väl blivit riktigt arg och ledsen är det svårt att få honom att sova, att lugna är oftast inga problem, men att somna...

Om jag inte ska göra något alls, krävs det av mig att jag lämnar huset i stort sett, för jag fixar inte att lyssna på gråten i typ en timme....

Husljud! Känns inte riktigt ok att gå upp och stöka med nåt mitt i natten.... men å andra sidan kan jag ju ändå inte sova, men börjar jag dammsuga kan väl ingen annan det heller. Musik är väl ok och brukar i regel fungera snabbt, men vill inte vara beroende av Mozart heller och nu har cd-spelaren gått sönder oxå... om jag tar till musiken ska jag ändå ramsa först innan jag trycker på play?

Solfjädern funkar ju till slut... men jag måste stå väldigt lääänge tycker jag. Lugn blir han snabbt men att somna är svårt, det känns också fel att jag ska stå där ända tills han har somnat... Är det föresten nån som har tips på hur man kan stå bekämt när man solfjädrar en unge långt där nere på botten i spjälsängen?? Jag domnar bort både här och där och snart är välk magen för stor....
Känns som om jag ställt mig de här frågorna 1000 gånger redan och ni har säkert svarat oss här inne 100000 gånger....
Jenny