Hej!
Vi skall kura vår lilla 8-månaders nu till helgen. Jag håller på att spika ett schema, men har några frågor om det.
Pappan jobbar och måste gå hemifrån senast 06:45 och jag hade tänkt att lillan skulle sova 20-08 och således kan inte pappan vara med på God Morgon varje morgon under uppföljningsveckan (han kommer ta ledigt 1-2 dagar i samband med helgen för att kunna kört hårt under de fyra första dagarna).
Är det då bättre att jag låter lillan sova 11,5 timmar istället samt tidigarelägger sömnen lite, dvs. mellan 19-06:30 så att pappan kan vara med på God Morgon även om 20-08 egentligen passar oss bättre framöver?
Tacksam för svar. Fler frågor följer säkert...
Frågor om kurning av 8-månaders
-
mynona79
Re: Frågor om kurning av 8-månaders
Jag kanske var otydlig, vad jag undrade var vad som var "viktigast": att spika ett schema som passar våra vardagar bäst eller att pappan också är med på God Morgon varje morgon under 4 dagar + uppföljningsvecka. Nu har jag dock justerat något och pappan får ta ledigt lite på morgnarna så får han vara med på God Morgon också. Vi kör all in!
Vad tros om detta schema?
7:30 Vakna och äta frukost (amning)
8:30 Lite second breakfast (bröd/plättar/bebisriddare/gröt) till lillan medan mamma äter frukost
9:30-11:00 Sova 1,5 timma
11:30-12:00 Lunch
13:00-14:30 Sova 1,5 timma
15:00-15:30 Mellanmål (amning)
16:50-17:10 Sova 20 minuter
18:00-18:30 Middag
19:45 Nattslurk (amning) + skrattet-till-go’nattet
20:00 Sova natt
Jag har lagt in en second breakfast så hon får vara med när jag äter + att det blir lite långt till lunchen annars. Som det är nu äter hon relativt dåligt, utan ammar mest så vi tänkte försöka slå två flugor i en smäll eller att det ena leder till det andra som det står i boken: bättre sömn ger bättre aptit (på riktig mat, inte bara på mammas tuttar).
Tar tacksamt emot tips och pepp och stöttning. Vi kör igång ikväll!
Vad tros om detta schema?
7:30 Vakna och äta frukost (amning)
8:30 Lite second breakfast (bröd/plättar/bebisriddare/gröt) till lillan medan mamma äter frukost
9:30-11:00 Sova 1,5 timma
11:30-12:00 Lunch
13:00-14:30 Sova 1,5 timma
15:00-15:30 Mellanmål (amning)
16:50-17:10 Sova 20 minuter
18:00-18:30 Middag
19:45 Nattslurk (amning) + skrattet-till-go’nattet
20:00 Sova natt
Jag har lagt in en second breakfast så hon får vara med när jag äter + att det blir lite långt till lunchen annars. Som det är nu äter hon relativt dåligt, utan ammar mest så vi tänkte försöka slå två flugor i en smäll eller att det ena leder till det andra som det står i boken: bättre sömn ger bättre aptit (på riktig mat, inte bara på mammas tuttar).
Tar tacksamt emot tips och pepp och stöttning. Vi kör igång ikväll!
-
ilindstrom
Re: Frågor om kurning av 8-månaders
Hej och välkomen hit!
Jag tycker att schemat ser bra ut. Kan bara bekräftelseramsa och önska lycka till inatt.
hälsningar
Ida
Jag tycker att schemat ser bra ut. Kan bara bekräftelseramsa och önska lycka till inatt.
hälsningar
Ida