? förvirrad ? läser olika svar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Zakia

? förvirrad ? läser olika svar

Inlägg av Zakia »

När jag läser runt här på trådar och tittar i SHN boken får jag olika svar på Natt nummer E T T. :?

Har läst att vid minsta pip under första natten gå in och buffa och ramsa ut. Gärna buffa tills dom sover!?
Då får dom ju inte med sig ramsan in i sömnen.... :shock:

Kan någon snälla kartlägga dom 3 första nätterna tydligt för mig [-o<

Tack på förhand

:D
frk Carlsson

Re: ? förvirrad ? läser olika svar

Inlägg av frk Carlsson »

Hej på dig :-)

Under natt nr 1 går man in till barnet vid minsta lilla ljud/pip och buffar tills barnet slappnar av och man hör på andhämtningen att det är på väg att somna in. Då :!: ramsar man sig ut x4. Börjar barnet låta igen så är det bara att upprepa.

Natt nr 2 förhåller man sig likadant, men om man vill kan man låta ramsan börja ta över mer och mer.

Natt nr 3 tar ramsan över helt och hållet. Man går inte in till barnet om det inte uppstår kris och man bedömer att man inte får ngn respons.

Samma sak natt nr 4.

Sedan har man uppföljningsveckan på sig att låta ramsan sätta sig :thumbsup:

Målet är ju att de ska få ramsan med sig i sömnen medan de håller på att somna (som en slags betigning) MEN eftersom ramsan följer med barnet "bakvägen" in i sömnen om de råkat somna, så gör det inget om barnet råkar somna medan man buffar och man sedan ramsar sig ut.

Men man ska inte vänta FÖR länge med att gå sin väg. Gäller oxå när man ger bekräftelseramsan utanför dörren. Tanken är ju att man ska trygga barnet i att somna utan att man själv står där.

Ok? :wink:

Mvh Sanna
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"