På torsdag ska vi kura med hela baletten dvs introducera magläge, bort med napp och flytta Ebbe till egen vrå. Nu har jag lite frågor till er kloka.
1) Ebbe är en stadig bebis på 10,2 kg. Han äter duktigt under dagarna men trots det vaknar han på natten och är superhungrig. För att vi ska få till nattsömn har vi ibland - mot all sunt förnuft - gett en flaska välling mitt i natten sedan han slutade amma (han har slutat amma sedan två veckor ca). Min oro inför kuren är att han slukar den flaskan som om han inte sett mat på tre år. Hur ska vi tänka där? Måste ju känna oss självsäkra på att han inte behöver mat när han vaknar om natten. Han äter gröt kl 18 (1, 5 portion) och sedan nattslurk i form av 2,5 dl välling 18:50 innan han somnar kl 19. Det går inte ner mer efter allt det. Sedan vaknar han antingen 00:30 eller vid vargtimmarna och kan med lätthet sluka 3 dl välling till.
Ni kanske behöver se schemat för att uttala er? Är det något som ser tokigt ut så säg till för all del
6:30 morgon
7:30 gröt (första maten han får.)
9:00-9:45 sova 45 min
11:15 lunch
12:00-14:00 sova 2 h
14:30 mellanmål
16:00-16:20 sova (funkar nästan aldrig just nu, men det blir nya tag under kuren så klart).
18:00 middag (gröt)
18:50 välling och bus
19:00 sova
2) Är det någon som har erfarenhet av pulmicort, ventolin och singulair vs sömn? Vi upplever att sömnen blivit sämre sedan vi började medicinera astman och vill inte att vi ska behöva oroa oss för att medicineringen skapar problem under kuren. Har pratat med läkaren och vi kan tyvärr inte sluta med pulmicort och ventolin just nu, men singulair kan vi ta bort.
Tack på förhand, det var de frågor jag har just nu.