Hej Angelica!
Det där med pangramsa har jag själv haft lite dålig koll på så tack för det Jonna!
Annars har vi haft precis samma problem som ni med uppvaknande en eller två gånger per natt samt tidiga uppvaknanden, typ vid 6-halv 7. Nu är vi dock inne i en period med hela nätter

. Helt underbart! Hur brukar vi göra då? Om vår lilla tjej vaknar på natten så väntar vi tills hon absolut inte kan somna själv, att hon är arg, ledsen etc, då ramsar vi. Hon kan absolut bli mer förbannad då men brukar lugna sig och somna. Jag vill mest att hon ska veta att vi är här och att hon kan lugnt somna om och troligtvis behöver hon "hjälp" att somna om. Om hon vaknar i vargtimmen har vi boksavligen hoppat ur sängen och ramsat medesamma. Det tog ett par morgnar men till slut somnade hon om ganska snabbt. Vaknar hon tidigt, typ halv 7, som hon gjorde denna morgonen, brukar jag utnyttja marginalkvarten och ta upp henne kvart i så att hon inte hinner bli arg eller ledsen. Tidigare kunde hon bli ledsen/arg om hon fick ligga en stund på morgonen men nu ligger hon mest och bökar runt och väntar

.
Vad jag vill säga, precis som du säger själv, ha tålamod, o en massa is i magen. Va cool helt enkelt, det löser sig med tiden. Ni har satt förutsättningarna, nu ska dom bara trimmas in
Måste berätta om igår, när vi var ute på middag på en ganska stökig restaurang. Lilltjejen var redan preppad med pyjamas. När det närmade sig läggdags, bytte vi blöjan snabbt, ammade och la henne i vagnen. Snart hörde vi små knorranden "sömnljud" och hon somnade

. Hon sov hela middagen och när vi kom hem tog jag av mössa och jacka o la henne i sin säng, ramsade och gick ut. Jag hörde inte ett smack! Hon bara somnade. Helt underbart. Kändes som om man fick lön för mödan liksom