För ca två veckor sedan bestämde jag mig för att kura vår 4,5 månaders
son som under de senaste veckorna börjat vakna flera gånger på natten. Den 16/2 satte jag igång med kuren.
Så här ca 2 veckor senare tycker jag inte att jag nått några riktiga resultat. Min son tycker inte om buffningen
och blir inte lugn av det, ska tillägga att han sover på rygg. Ramsan har inte heller den riktigt fastnat utan
verkar mest göra honom mer förbannad. Vi två tillfällen har jag lyckats få honom att sova genom att kommunicera med ramsan, de flesta gånger slutar med att han är så arg och skriker så mycket att det inte finns en chans att få
honom att somna/ somna om. Läggningen börjar funka, han somnar allt som oftast bara genom ramsan, ibland behöver
man gå in.
Har han väl somnat så sover han fram till 4, 5-tiden och då är det oftast helt omöjligt att få honom att somna om, har lyckats en gång och fått honom att sova till 6. Han ska enligt schemat vakna 07.00.
När han vaknar på morgonen vi 5-tiden är jag där direkt och ramsar när han börjar skrika vilket han nästan gör på en gång när han vaknar på morgonen. Oftast jobbar han upp sig och verkar bara bli förbannat när jag ramsar, vilket slutar i att han formligen gallskriker och jag kan inte ens genom buffning eller vaggning lugna honom. Efter 1 timma står jag inte ut längre och han får komma upp. Konsekvensen av detta blir att han håller på att somna stående vi 8 och man får verkligen jobba för att
hålla honom vaken fram till 9 då han enligt schema ska sova sin första lur, problemetär då att han piggnat till och vill absolut inte sova. Suck!
Hans schema ser ut som följande:
07.00 Godmorgon
07.10 amning (mer mys än måltid)
07.40 Ersättning
9.00 Sova (45 min)
9.50 Äta
11.00-13.00 Sova (2 h)
13.10 Äta
14.30 Äta (gröt med katrinplommonpure)
15.00-15.45 Sova (45 min)
16.00 Äta
17.30-18.00 Sova (30 min)
18.10 Äta
19.15 Äta
19.30 Natt
Ska jag avbryta, gör jag helt fel, funkar inte kuren på alla? Osäkerheten har börjat komma krypande vilket inte känns bra. Skulle vara super tacksam om ngn har tips eller kan tala om va jag gör för fel.
Tack på förhand