Runt året brukar det behövas minskas med ca 30 minuter.
Angående dagisstart så skulle jag anpassa schemat till dagisets tider. Men jag hoppas att det dröjer en stund innan det är dags för start.
hälsningar
Ida
Småstrulande sovtider
-
ilindstrom
-
ilindstrom
Re: Småstrulande sovtider
Glömde skriva att jag själv inte har någon erfarenhet av väckarklockan till små barn. Så jag hoppas någon annan kan svara dig på den frågan.
hälsningar
Ida
hälsningar
Ida
Dags att dra ner på sömnen?
Lillan är nu 11 månader och en vecka. För
ca två veckor sedan började det strula med tiderna igen. Framförallt gäller det förmiddagsluren. Den är i dagsläget förlagd till 9-9.45. Av denna tid pratar hon bort ca 15-20 minuter. Ramsan biter inte. Oftast är hon glad men ibland tröttnar hon väl själv o blir lite småsur.
Eftermiddagsluren funkar oftast bra. Då sover hon ute i vagnen.
På kvällen kan lillan vara jättetrött men när
man lägger henne så pratar hon på allt mellan 5 och 30
minuter!
Funderingarna jag har gäller att kanske bara ha en vila. Men jag har läst att två är bra så länge det går. Varför jag funderar på en vila är ju för att det tar sån tid för henne att somna på fm. Skall jag då skjuta på den vilan så
måste jag ju skjuta på nästa också och då närmar vi oss kvällen och det tar ju tid för henne att somna då
också som det är redan nu.
Hur gör jag bäst enligt er?
Tack på förhand!
Lillan är nu 11 månader och en vecka. För
ca två veckor sedan började det strula med tiderna igen. Framförallt gäller det förmiddagsluren. Den är i dagsläget förlagd till 9-9.45. Av denna tid pratar hon bort ca 15-20 minuter. Ramsan biter inte. Oftast är hon glad men ibland tröttnar hon väl själv o blir lite småsur.
Eftermiddagsluren funkar oftast bra. Då sover hon ute i vagnen.
På kvällen kan lillan vara jättetrött men när
man lägger henne så pratar hon på allt mellan 5 och 30
minuter!
Funderingarna jag har gäller att kanske bara ha en vila. Men jag har läst att två är bra så länge det går. Varför jag funderar på en vila är ju för att det tar sån tid för henne att somna på fm. Skall jag då skjuta på den vilan så
måste jag ju skjuta på nästa också och då närmar vi oss kvällen och det tar ju tid för henne att somna då
också som det är redan nu.
Hur gör jag bäst enligt er?
Tack på förhand!
Mamma till Siri född 11 mars 2010. Kurstart 8 okt 2010.
Hej! Jag hade inte skjutit på fm-luren utan göra precis som du gör. Och om hon ligger och jollrar och myser så är det väl alldeles utmärkt, spelar ingen roll om hon inte sover så länge ni ändå givit förutsättningarna att sova de timmar hon behöver. Ramsa inte om hon inte är ledsen, låter härligt tycker jag att hon kan roa sig själv och njuta sitt eget sällskap
Kram Emma
Kram Emma
Sedan jag skrev har lilla frökens humör fullkomligt vänt! Nu är hon arg o ledsen istället.
nu på morgonen vaknade hon 5.33, ramsade en gång o då blev hon helt vansinnig
Somnade inte om! Tips på det?
På kvällarna nu är hon så trött så trött, men när
man lägger henne gör hon motstånd o sen är hon växlande arg o ledsen när man ramsat sig ut o fortsätter så i ca 15-20 min. Blir upprörd av ramsan.
Även fm vilan gäller detta humör
Em vilan känns dock uppskattad.
Hjälp!
nu på morgonen vaknade hon 5.33, ramsade en gång o då blev hon helt vansinnig
Somnade inte om! Tips på det?
På kvällarna nu är hon så trött så trött, men när
man lägger henne gör hon motstånd o sen är hon växlande arg o ledsen när man ramsat sig ut o fortsätter så i ca 15-20 min. Blir upprörd av ramsan.
Även fm vilan gäller detta humör
Em vilan känns dock uppskattad.
Hjälp!
Mamma till Siri född 11 mars 2010. Kurstart 8 okt 2010.
Hej hallå!
Har du läst om Tidiga morgonar i våra favorit hänvisningar?
http://www.annawahlgren.com/phpBB3/view ... =7&t=20621
Kanske finns ngt matnyttigt där?
Värme! /Luvisen
Har du läst om Tidiga morgonar i våra favorit hänvisningar?
http://www.annawahlgren.com/phpBB3/view ... =7&t=20621
Kanske finns ngt matnyttigt där?
Värme! /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie