Jag har hängt lite på forum om SM-barn, men eftersom lillgrabben börjat strula och jag funderar på om jag bör kura, är jag här nu!
S är prematur, men efter tidskorrigering är han 4 månader om en vecka. Vi har följt SM sen han blev utskriven, och nätterna har funkat utmärkt. Fram till för en vecka sedan sov han från 19-07 med nattmål kl ca kl 04. Så jag hade stora förhoppningar om att slippa kura!
Men så blev han dunderförkyld
Nu är jag skräckslagen att eländet ska dra igång... så min undring är: behövs en kur här, eller finns det mindre dramatiska vägar att gå, så att säga, när den lilla kärleksfrukten är inskolad i Barnaboksandan?
I övrigt sover han ca 15,5 timme om dagen, det har nog blivit mer nu när han varit sjuk och dessutom vaccinerades i fredags. Jag försöker tratta i honom så mycket bröstmjölk/ersättning jag bara kan, och vi ger honom lite puré och gröt och majsvälling sen ett par veckor tillbaka.
Ett annat tips jag behöver få: han sover i spjälsäng bredvid oss i sovrummet, och storebror sover i eget rum bredvid. Vi har tänkt flytta in lille S i storebrors rum om ett par månader. Kan lilleman sova i vårt sovrum utan mörkläggning runt sin säng denna tiden? Vi har mörkläggningsgardin för vårt fönster, men hittills har det funkat bra att jag har läslampa tänd en stund innan jag somnar.
En trött och villrådig Skåne-mamma,
/Maria