Agnes 9 månader vill inte lägga sig i sängen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mammaline

Agnes 9 månader vill inte lägga sig i sängen

Inlägg av Mammaline »

Hejsan! Jag är inne på dag 6 i sova hela natten kuren. Även om vi har skrattet till godnattet och busar, såblir hon tvär så fort vi ska säga godnatt till lampan och lägga henne i spjälsängen. Hon vride sig som en orm och gnäller missnöjt. Hur får jag bukt på detta?

Sedan så tar det mellan (totalt) 10- 20 min att få henne att somna vid varje läggning. Är inte det lite mycket? Jag försöker att inte störa henne för mycketmen när hon "stegrar" i skrik går jag in och buffar en sväng. Jag vet ju att man inte ska buffa för mycket men det är ju det som får henne att lugna ner sig, sen somnar hon till ramsan och bekräftelsen.

På nätterna blir det allt bättre och bättre. Hon har sovit 12 timmar med total vakentid i ca 15 min i 3 dagar och i natt sov Agnes 12 timmar i ett sträck! :) jippii!!!

/ Line
Storasyster -08 (kurstar inom kort) :)
Lillasysyster -10 (kurstart 8/2-11)
Emma80

Re: Agnes 9 månader vill inte lägga sig i sängen

Inlägg av Emma80 »

Hej Line och varmt välkommen hit! 12 h redan, wow! Härligt jobbat med kuren!

Jag hade varit försiktig med att gå in, ramsa om hon blir ledsen. Som det är nu verkar hon skrika sig till er och då kan ni äventyra era fina nätter ni fått och läggningarna bara dra ut på tiden mer och mer. Så lägg glatt och öva dagtid hur man lägger sig ned från stående och ramsa vid behov, ta inte in några vargar till henne.

Och vissa barn låter lite innan de somnar, bara hon inte är ledsen så behöver man inte göra något.

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Och förresten, du kan baka ihop ramsan och bekräftelsen nu :D
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Mammaline

Inlägg av Mammaline »

Hej och tack för ditt svar! :)

Ja det går verkligen helt fantastiskt på natten, fortfarande 12 timmar sömn! (dag 8)
Men själva "läggningen" ser jag fortfarande som ett problem,( även om det går lättare än innan kuren)

Nu börjar hon gråta redan när vi säger godnatt till lampan, även om vi busat järnet! Hon blir verkligen ledsen, och jag kanske går in för mycket (ca 2 gånger extra på 15 min) men jag står inte ut när hon gråter! Måste jag det???
Gråten stegras om jag inte går in och buffar igen. Ska jag inte göra det då? Jag får lite prestationsångest, jag vill ju så gärna!

Ibland går det bra, så jag vet ju skillnaden på hennes "frågor". Sen blir jag lite stressad över att nattningen ska gå så fort nu, och det gör den ju inte!

Är nog inne i någonform av dipp nu :(

fast jag får ju sova iaf :)
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Låt den lilla människan vara. :lol: Satsa på husljud. Upp med Attityden! 15 min innan hon somnar? Hur bra som helst! Det är ju mer regel än undantag. Det är inte robotar. Ta det nu bara lugnt och fint så kommer ni att komma till säkerhet och om några månader njutning.

Värme! :heart: :heart: :heart: /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Mammaline

Inlägg av Mammaline »

Tack så mycket, det var skönt att höra!
Jag tror att jag stressat upp mig över detta så hon känt av det. Det är fortfarande brottningsmatch men jag bestämde mig för att ta det lugnt och låta det ta den tid det tar och även fokusera på att andas lugnt. Tror hon känner av det! I gårkväll somnade hon på mindre än 3 minuter! :) och hon sover fortfarande nonstop 18:30-06:30,
Jag älskar "sova hela natten kuren"! Den är verkligen vad den lovar! :)

Nu ska jag snart börja kura min 3åring också!

Kram Line
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Ja men du ser!

Busvissling för ditt fina arbete!! Och vad härligt att även den större modellen ska få sova gött! :thumbsup:

/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"