Dagens sista lur idag var dock katastrofal, hon bara skrek och skrek och buffningen tog inte. Tanken är att hon ska sova 16-16.20 men idag skrek hon mellan 16-17. Kl 17 somnade hon tillslut och då lät jag henne sova 20 min, annars finns det inte en chans på denna jord att hon har ork att äta någon middag sen. Denna lur brukar alltid vara svår, även så med nappen, men hon brukar iaf somna av buffningen tillslut. Har provat att lägga henne bredvid mig i soffan, i hennes säng, i vagnen inomhus men det är alltid en massa skrik och bök. Om vi går ut så somnar hon i vagnen utan problem (eller gjorde när hon hade napp iaf, nu har jag inte provat) men jag har inte möjlighet att gå ut vid den tiden på eftermiddagarna så ofta.
Nu funderar jag lite över om det är så att hon var hungrig, att det var därför inte buffningen tog alls. Det brukar väl vara så?
Såhär ser vårt schema ut (Lillan blir 6 mån nästa vecka):
7.00 God morgon, amning
9.00 Sova 45 min
10.30 Amning
11.15 Lunch (puré + fruktpuré)
12.00-14.00 Sova 2h
14.30 Amning
16.00-16.20 Sova 20 min
17.00 Middag (gröt) + fruktpuré
18.45 Amning
19.00 Godnatt!
Jag försöker få henne att ta flaska med välling men hon vägrar verkligen. Inte alls intresserad. Hade hon tagit välling så hade jag gett henne det istället för 14.30 amningen + till nattslurk. Men så länge hon inte tar flaska så blir det ju svårt. Ger jag på sked så tar hon några skedar men det mesta rinner ut igen... Jag vet inte om jag ska prova pipmugg också. Någon som har förslag på bra pipmugg som fungerar för en liten bebis?
Har också funderat på om jag ska ge banan efter amningen 14.30 men Lillan är ofta hård i magen och jag är därför lite orolig att det ska stoppa upp ännu mer....
Några förslag?
Sarisparis - Jag tycker inte att ramsan tar som den ska än men förhoppningsvis ges den möjlighet att inarbetas ordentligt nu. När hon hade nappen så kommer ju inte ramsan till sin fulla rätt eftersom det ofta är så att man först måste stoppa in nappen för att det ens ska finnas förutsättningar till lugn och ro. Men nu när nappen är borta så hoppas jag att ramsan kommer ta bättre.
Ja den fick sista ordet alla ggr utom någon enstaka då jag kröp tillbaka till sängen och sen somnade själv innan jag hunnit bekräfta