Åh vad bra det går nu!
Vi har verkligen kämpat på, läst mycket i forumet och i boken och varit väldigt beslutsamma och inte darrat ett ögonblick på attityden av självklarhet! Det är andra gången vi kurar, storebror kurades men vi tappade fokus efter några månader och släppte lite på det men nu med två barn är det tillbaka till ordningen!
Och, nu, bara för några dagar sedan gick det plötsligt upp för mig (kanske låter konstigt) att det är mer för lillens skull än för min. Hur mycket jag än läste i boken så blev just det inte mina ord förrän nu! På nåt sätt blev det en intressant upptäckt och så självklart samtidigt !!!
Och ja, det har varit en del frågor och jobbiga läggningar! Häromdagen trodde jag att jag ALDRIG skulle få uppleva det jag nu upplevt - två kvällar i rad bara lägger, går ut med ramsan som övergår i mjuk bekräftelseramsa och lillen bara somnar! Herregud - vad bra det går nu !!!! Svårt att ana att det plötsligt bara vänder! Så ni som kämpar - keep going!!!
Så nu nyfiken, hur har det varit för er andra, har även dagslurar och annat "släppt" när kvällsläggningarna slutat strula? Dagsläggningarna här kan ta en stund och det kan bli lite påminnelser och reaktioner på bekräftelseramsan - senast idag faktiskt! Idag har för övrigt varit en otroligt rörig dag men kvällen bara .... gonatt, sov så gott och ja, det var vad han gjorde!
En annan tanke, har ni andra upplevt att era barn kan störas av att vagnen rullar om de inte sover..? idag hade jag inget annat val än att rulla och han var sååå ledsen, vet inte om han nu inte gillar att den rullar... Han har fått ligga på sidan i en liggvagn, har funkat bra, han är stor och ryms nog inte i någon liggdel...
SÅÅÅÅ LYCKLIG - mest för lillens skull!!!! Tänk vad skönt för honom att kunna lägga sig gott på kudden och bara... somna! Kan lägga till att nappen togs bort första nappen och ja, det har nog varit svårare för mig än för honom, men nu har vi alla glömt den, tänk så enkelt och tänk vad jobbigt att göra det senare!
Så tacksam att ha fått spana in här och läsa er andras slit och all pepp, så ville dela med mig lite av när det går bra!!!! Heja oss! =D>
massa tack!