Lite frågetecken vid kurning av Vincent 14 månader.

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
linneaeleonora

Re: Lite frågetecken vid kurning av Vincent 14 månader.

Inlägg av linneaeleonora »

Okej, vi ska köra med längre solfjädring in i sömnen nu. Det jobbiga är att på morgonen när han vaknar så har vi solfjädrat i ca 10 minuter och när vi har släppt så visar det sig att han inte somnat eller vad man ska säga. Finns det något bra tips på hur man kan solfjädra utan att benen börjar skaka och ryggen gå av? :roll: Träning på gym kanske hjälper mot den saken :)

I morse vaknade han 6:55 :x Vad gör man då liksom? Han vill inte somna om. Det kanske beror på att det inte är kolmörkt då? Får fixa det.

Nu laddar vi om och hämtar nya krafter!! :D
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hej!

Om det är så att han vaknar vid samma tid där på morgonkvisten så kan ni vara ute snabbt för att direkt vid minsta pip gå in och solfjädra. Han ska knappt hinna vakna så snabba ska ni vara. :D

Jag antar att du skrev fel när du skrev att han vaknar 5 minuter innan väckning och ni vill få till ett omsomnande. :? Om inte så är det klart att ni inte kan få honom att somna om när han sovit färdigt. 8)
Gå inte in om han vaknar senast en halvtimme innan morgon. Stör mer än lugnar.

Pepp, pepp.

Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
linneaeleonora

Jag menade att det var tråkigt att han vaknade utan att vi fick väcka honom :D
Det har på något sätt blivit som förut här hemma känns det som. Vincent vill helst att man ska stå vid sängen natten igenom. Ramsan tar inte alls och han skriker tills han nästan kräks om vi går ut. Inatt tog det 1,5 timme att få honom somna om. Då solfjädrade vi bara utan försök till att gå ut. Vi har lagt ramsan lite på hyllan och använt den när han precis somnat samt vid uppvaknande på natten.

Jag hade så mycket tro till att det skulle funka och jag vill verkligen få till det men blir förvirrad av att inte veta hur jag ska gå tillväga. Vi får kanske se det som första försöket och försöka igen när han känns redo. Eller är det någon som har något sista råd om hur vi ska gå tillväga? Det som känns toppen är dock att vi infört ett fast schema. Han är gladare om dagarna och det är enklare att veta när han ska äta och sova :D Det skulle ju vara så skönt bara om han kände sig trygg ensam i sin säng.
linneaeleonora

Jag tänkte bara berätta att jag tog nya krafttag ikväll och gav mig tusan på att vi ska få till detta. Jag laddade mentalt som tusan och när jag efter 15 min solfjäder ramsade ut så uteblev reaktionerna från lille V och jag var helt skakig av all uppladdning som jag samlat på mig. Så kan det gå. Tältar utanför V:s rum i helgen och arbetar med ramsa och ev. solfjädring om så krävs. Tack för all hjälp jag fått av er fina själar som stöttar och råder.

Kramar Linnea
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Men HEJA Linnéa, härligt jobbat :D Jag som tänkt gå in och skriva ett inlägg nu ikväll och så har du själv kommit på lösningen: ATTITYDEN =D>

Hoppas ni får en bra natt,

kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
linneaeleonora

Idag och igår kunde jag gå ut ur Vincents rum utan att han protesterade :D :D
Lite krångel inpå vargtimmarna än. Jag undrar om jag skulle bosätta mig på madrassen utanför för att kunna pangramsa snabbt?
Jag känner lycka inom mig när jag vet att lillen har det som krävs! :)
Elle

Inlägg av Elle »

Bra jobbat =D>! Hur går det med vargtimmen?

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
linneaeleonora

Igår kväll så behövde vi gå in och solfjädra en kort stund. Anar att det beror på att Vincents farmor var här och hördes utanför. Inatt vaknade han kvart över ett och hade kissat igenom blöjan. Sen sov han till kl sju :)

Igår sov han hela middagsluren för första gången också. Ramsan tar inte när han vaknar på natten men oftast behöver vi byta blöjan då.
Är så himla glad att vi klarade det :D Misstänker att han börjar bli förkyld nu så vi får se hur det går :roll:
linneaeleonora

Ville bara säga att vi är i hamn :) Läggningen fungerar perfekt både natt och dag och han sover tills vi väcker honom eller så sitter han för sig själv och pysslar tills vi går in och hämtar honom. Tusen tack för all hjälp och för er som funderar på att kura eller håller på vill jag bara säga: Ge inte upp! Det känns inte som att man någonsin är på rätt väg en helt plötsligt sitter det och allt blir så oändligt mycket enklare då.

Kärlek !
:heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Vilken underbar läsning!! TACK för att du delar med dig. Strålande jobbat =D> Var rädd om det ni uppnått och vårda den goda sömnen.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "