Napp = sömnstörare

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
PennyLane

Napp = sömnstörare

Inlägg av PennyLane »

Halloj

Jag har en liten tjej som nu är 4 månader. Jag har sedan hon föddes kört med SM och fick därmed en flicka som sov hela natten redan vid 2 månader. Dock har vi ett litet problem - NAPPEN!
Hon vaknar alltifrån 4-10 gr och vill ha nappen. Det är inget direkt skrik utan mer bök och gnäll och hon vaknar inte riktigt. Hon somnar om direkt men detta innebär att jag även måste ge henne nappen 4-10 gr varje natt. Det stör min nattsömn även om jag inte behöver vara vaken länge. Just nu ligger hon i en vagga bredvid vår säng men tänker snart flytta henne till spjälsängen vilket innebär att jag då måste gå upp varje gång.

Jag har försökt att vänta ut henne och då stegras gnället till skrik och blir sedan svårare att sova.
Vad göra?? :shock:

//Mvh Linda, mamma till prinsessa född sept 2010
Mamma til prinsessa född 100920
Acnaib
Rådgivare/advisor

Re: Napp = sömnstörare

Inlägg av Acnaib »

Hej och välkommen hit!

Nappen ja! Kära älskade nappen, sömnstörare - svar ja! :roll:
Har du "Internationella Sova hela Natten"? Om inte så skaffa den, låna på bibliotek elelr köp den. I den står väldigt utförligt hur du genomför kuren.
Jag tror att det är det som behövs hos er.
Man tar sonika bort nappen och sen kommer den aldrig mer tillbaka.
3 nätter tar det, sedan kommer lilla älskligen sova gott även utan napp! :mrgreen:
Om du väntar ut henne, tills hon väljer bort nappen så kommer hon troligen ha napp när hon är 6 år oxå 8) [-X Nej, kanske inte. Men föräldern ger barnet nappen och då är det även på förälderns ansvar att ta den igen. :wink:
Läs om kuren! Jag är säker på att den kommer hjälpa er massor! Om du vill börja läsa lite även nu så finns det massor av läsning undet fliken "Sova hela natten" på Anna Wahlrens hemsida.

Vi finns här och stöttar er hela kuren igenom! :wink:

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
PennyLane

Re: Napp = sömnstörare

Inlägg av PennyLane »

Jag har barnaboken och har haft den som "mall". Tyvärr började vi med nappen pg av sugbehovet men det är bara att erkänna att hon fått den för ofta.. [-X
Ja vi får nog börja kura..

Tack för ditt svar :lol:
Mamma til prinsessa född 100920
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"