"Fanatisk tro drev vaccinbluff"

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Re: "Fanatisk tro drev vaccinbluff"

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, ABA :heart: Mycket tänkvärd och nyttig information :!:

På radion igår kunde man meddela att Gardasil nu föreslås ingå i det svenska vaccinationsprogrammet inte bara för alla tonårsflickor utan också för pojkar. Då ska de slippa kondylom.

:shock:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D ABA :heart: och alla intresserade :heart:

Jag postar ABA:s inlägg tillsammans med Wakefields egna ord (mitt första inlägg i tråden här), och även månadens krönika, till Inger Atterstam på SvD, den medicinska reporter jag citerade inledningsvis.

Till Janne Josefsson på Uppdrag granskning har jag tidigare skickat ett brev tillsammans med krönikan "Sluta bespruta späda barn". Något svar har inte utgått från honom / redaktionen. Nu postar jag också ABA:s inlägg samt månadens krönika, "Det första är att inte skada". Jag får säkerligen inget svar på det heller, än mindre någon granskning #-o men jag vill åtminstone peka på varbölden.

Det skulle förvåna mig mycket om inte den varbölden kommer att gå till historien som den ojämförligt största skandalen i modern tid: legaliserat barnamord. Tvångssteriliseringarna på 1940-talet bleknar i jämförelse :shock:

Vilken journalist ska ha modet att bedriva det som var tanken med yrket - undersökande journalistik :?: Opartisk, okorrumperad, saklig och sann :?:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Nu blir det jobbigt för British Medical Journal och därmed Attestam och alla andra medlöpare i mediedrevet mot Wakefield:

http://www.newsmill.se/artikel/2011/02/ ... n-i-lancet

:P :shock: :P
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

extradarkchocolate

Inlägg av extradarkchocolate »

Jag vet inte, och orkar inte sätta mig in i vaccinationsfrågornas varande - eller ickevarande och allt det gör gott eller inte gott. Men denna kommentar hoppas jag får spridning i varje fall. För den säger ju allt. Huvudet på spiken, sas. Till alla som blint tror på att samhället och dess lakejer bara vill oss väl:

"Under alla år som jag varit läkare har jag blivit alltmer osäker på det aktuella kunskapsläget. Huvudskälet till det är att en allt större del av den läkemedelsrelaterade forskningen inte bara finansieras av läkemedelsföretagen, utan även utförs av dem. De beräknar resultaten, och publicerar dem efter behag. Ogynnsamma studier förtigs. Den obundna forskningen för en tynande tillvaro på universitetens underfinansierade institutioner. Tyvärr finns åtskilliga exempel på att företag förtigit viktig information. Det handlar för dem om många miljarder, och incitamenten för korruption är precis lika stora som dessa astronomiska belopp".

Kommentar 1 http://www.newsmill.se/artikel/2011/02/ ... teras-ppet
eefwah

Inlägg av eefwah »

häftigt anna =D>

egentligen vet jag inte vad jag ska tro på. det du skriver är för gräsligt för att jag ska vilja att det är sant, men det är egentligen inte viktigt. det viktiga är att tala fritt och öppet så att sanningen får möjlighet att komma fram i ljuset.

låt de som känner sig träffade komma med bevis för att du har fel. det skulle väl glädja oss alla, eller?

du har ett sjuhelsikes civilkurage anna!

:heart:
mamma till flicka, född 0712, pojke, född 090410 och lillebror, född 120322.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

eefwah skrev:du har ett sjuhelsikes civilkurage anna!

Ja, helt unikt skulle jag vilja säga :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

extradarkchocolate skrev: "--- en allt större del av den läkemedelsrelaterade forskningen inte bara finansieras av läkemedelsföretagen, utan även utförs av dem. De beräknar resultaten, och publicerar dem efter behag. Ogynnsamma studier förtigs. --- Det handlar för dem om många miljarder, och incitamenten för korruption är precis lika stora som dessa astronomiska belopp".
Jag blev så glad när jag läste denna kommentar av någon som verkligen borde veta. Särskilt som Newsmill censurerade bort en mening jag skrivit (förutom att de slopade alla källhänvisningar, vilket gjorde andra delen av artikeln en smula förvirrande. Det är ju inte jag själv som har uppdagat alla dessa förfärande fakta i målet):

:arrow: *VD:n för läkemedelsbolaget Novartis, huvudtillverkaren av svininfluensavaccinet, uppbar 2009 en lön med bonus på strax under en miljon – om dagen.*

Läkarens inlägg var undertecknat med namn - Lars Bohman. Kolla första mottot i Barnaboken: "Folk rör sig inte ur fläcken om de inte tycker det är roligt" :wink: :lol:
eefwah skrev: --- det du skriver är för gräsligt för att jag ska vilja att det är sant, men det är egentligen inte viktigt. det viktiga är att tala fritt och öppet så att sanningen får möjlighet att komma fram i ljuset.
Ja. Det är för gräsligt för att någon normalt funtad människa ska vilja att det är sant. Jag minns reaktionerna 1980, när jag till min fasa upptäckte att barnläkarna drogade spädbarn med neuroleptika och slog larm. Folk ville verkligen inte tro att det var sant. INTE JAG HELLER. Men den sanningen kom fram. Och det hände absolut ingenting :cry:
extradarkchocolate skrev: Till alla som blint tror på att samhället och dess lakejer bara vill oss väl.
Det är det riktigt bittra. Det fanns en tid när små barn var "heliga". Oskyldiga. Späda barn, framför allt, skulle skyddas, älskas, hjälpas (och, med mitt eget lilla tillägg som alldeles tycks ha kommit bort i hanteringen dessa dagar - NJUTAS :heart: ). På "min" tid skulle de inte ens ha antibiotika, hela första året, om inte absolut livsfara förelåg. Det var mamma som fick en spruta efter (eller strax innan) förlossningen, för att livmodern skulle dra ihop sig. Idag är det första som möter det nyfödda barnet en koaguleringssinjektion som brutalt kör över naturens ordning och alltid, undantagslöst, påverkar barnet :shock: Hur många (ensamt ansvariga) nyförlösta mödrar tillfrågas innan den sprutan sätts i barnet :?: (Och vem kom på mörkidén att kalla det "vitamin" :?: ) Det har blivit rutin och varit det i snart 40 år. Att ge späda barn neuroleptika - Theralen - eller antihistaminer, Lergigan - har blivit tillskyndad rutin det också. "Mildare former av sömnmedel", som Lars H Gustafsson gosar till dessa vansinnesövergrepp i sin nya bok, lärobok på alla bvc. Ingen är upprörd längre över att barn drogas och/eller förgiftas. Kan det betyda att ingen bryr sig :?: Hur i h-e ska någon normalt funtad människa med minsta barnakärlek i kroppen kunna ORKA tro det :?: :!:
eefwah skrev: låt de som känner sig träffade komma med bevis för att du har fel. det skulle väl glädja oss alla, eller?
Ja. Det jag skulle vilja se är bevis på att vaccin skyddar mot sjukdom :!: Jag vill se bevis för detta som har blivit till en truism: att barn skulle "dö i onödan" om de inte fick sina vaccinationer, allihop, och fler och fler och fler för varje år som går.

I all personlig enkelhet skulle jag vilja ha svar på den fråga Newsmill satte som rubrik: VARFÖR DOG MIN SON :?:

Han var vaccinerad mot difteri. Han dog i difteri. Det var det första fallet av difteri med dödlig utgång på tio år i Egypten. Här hemma utbröt året efter en "liten" epidemi av difteri. Sex döda, äkta svenskar. Samtliga givetvis vaccinerade. För mig blev det till en sorts sjuk ”tröst”.
eefwah skrev: du har ett sjuhelsikes civilkurage anna!
Tack eefwah :heart: Och tack, miar70 :heart:

Ingen ska tro att jag tyckte det var särskilt roligt att få upp ögonen för att "den läkemedelsrelaterade forskningen inte bara finansieras av läkemedelsföretagen, utan även utförs av dem. --- Det handlar för dem om många miljarder, och incitamenten för korruption är precis lika stora som dessa astronomiska belopp" (Bohman).

I 35 år jag har fått bära skulden för Arons död, fastän jag gjorde allting rätt. Trodde jag. Jag betalade en förmögenhet för att alla barnen skulle få precis allt de behövde och lite till - SKYDD, som jag trodde.

I nya numret av Vi Föräldrar görs ohöljd reklam. (Det är, vad jag förstår numera, rätta ordet.) Där säger en läkare Heijbel det jag, som alla andra, "visste" då, inför den resa från vilken lilla Aron aldrig skulle komma levande tillbaka:

:arrow: "Om man vistas lång tid i ett land där sjukdomen är vanlig eller om man har nära kontakt till exempel med släktingar från ett sådant land innebär ju detta en ökad risk att bli smittad, och det är kokt att vaccinera sig."

BEVISA DET :!:

:arrow: "En dag kanske barnet vill ut och resa i världen och inser att det är riskabelt att inte vara vaccinerad. Då blir kostnaden för att låta grundvaccinera sig mot sjukdomarna som ingår i barnvaccinationsprogrammet ganska stor, tusentals kronor", tipsar en "vårdutvecklare" omtänksamt i Vi Föräldrars vaccinreklam.

:arrow: "Om man tar en vaccination mot mässling som exempel så får ungefär hälften av de vaccinerade ömhet och smärta på stickstället. Även feber förekommer förhållandevis ofta, hos cirka 5-15 procent." Det låter väl inte så farligt? Och så här "lindrar du sticket":

:arrow: "För det första är det viktigt att barnet är lugnt och tryggt. Byt blöja och amma eller ge mat i god tid före. Många barn blir också lugnare om de blir ammade eller får dricka något i nappflaska under sticket. Nästan alla barn ligger eller i sitter i någon av föräldrarnas famn."

Båda lysande exempel på hur man invaggar folk i falsk trygghet, den sortens falska trygghet som kostade mitt lilla barn livet :-$ :-# =;

Jag är så glad att Newsmill tog med länken till den lilla filmen från Youtube om och av Alberto Tremante, född 1976, året efter Aron dog. Jag tror många, många har sett den nu, som kanske mest var ute efter något nytt skäl till att "skjuta budbäraren", dvs mig just där. Den oförglömliga, smärtsamt vackra lilla filmen kan inte lämna någon oberörd. Inte ens Vi Föräldrars reklammakare, som lena i munnen upprepar mantrat om "mer nytta än skada". Poliovaccin ska ju alla ettåringar ha i Sverige. Alberto och hans små bröder fick det vid nio månaders ålder. Enligt lag :!:

Deras mamma är död sedan nio år nu. Jag vet att hon dog av sorg.

http://www.youtube.com/watch?v=pQK_qhOd ... r_embedded#!

Ska SKADAN bedömas som försumbar för "the greater good", då ska också NYTTAN BEVISAS :!: :!: :!:

8-[ :heart: 8-[ :heart: 8-[
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Jag har tidigare försökt starta en debatt om gardasil här på forumet.

Jag länkade då information från en terapeut som tillhör Hela Barn och är mycket insatt i frågan. Jag fick då inget gehör här på forumet.

Nu ska jag till jobbet. Jag v ädjar till alla att själva läsa på om gardasil och inte automatiskt vaccinera mot detta.

Jag försökte som sagt var sprida information om detta när det var nytt.

Läs på och skaffa böckerna Friskare Barn och Kärnfrisk familj.
Det är en bra grund att stå på. Gå gärna in på Hela Barns länk.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

inger skrev:Jag har tidigare försökt starta en debatt om Gardasil här på forumet. --- Jag fick då inget gehör här på forumet. --- Jag vädjar till alla att själva läsa på om Gardasil och inte automatiskt vaccinera mot detta. Jag försökte som sagt var sprida information om detta när det var nytt.
:D Tack, Inger :heart:

Det som engarerar en själv djupt engagerar dessvärre inte alltid alla andra. Det är bara något att bittert och ledset böja sig för.

I 40 år har jag försökt varna för dagisplacering av barn under tre år. I 30 år har jag försökt påvisa vansinnet i att ge nervmediciner åt späda barn.

Har det lett till någon förändring :?: Svaret är inte bara nej utan tvärtom.

Det är många år. Jag har kämpat på, och jag kämpar fortfarande. Det får du också göra, och du gör det bra =D>

Man kan inte vänta sig bifall och resultat. Man kan bara säga sig att man åtminstone har försökt förändra.

Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Fortsätt kämpa för det ni tror på! :heart: Inger, Anna mfl ( För det är ju fler som turligt är :wink: )

Även för de som tror på vaccin kommer er kamp dem till godo. Vi vill alla skydda våra små. Gärna fr allt ont om det gick. Kan vaccinet skydda och kan det tillverkas UTAN bieffekter av ngt slag är det ju verkligt bra. Fast ännu bättre är att inget behöva alls. :mrgreen:

Nu kikade jag lite på Gardasil här: http://www.youtube.com/watch?v=msoyRYSoSJk
för den som är nyfiken...

Värme åt alla goa medmänniskor på detta unika forum!

/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Läste följande på Smittskyddsinstitutets hemsida ang Kikhosta:

"Dödligheten i Sverige har under de senaste decennierna varit låg, men sju ovaccinerade spädbarn har avlidit i kikhosta under perioden 1997-2004. Vid de dödsfall som förekommit bland barn över 1 års ålder har det oftast funnits en bakomliggande sjukdom."

Ni som läst och vet mkt om vaccin-frågan: Har ni hört ngt om dessa fall?

Värme! /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Läste i dag i Göteborgsposten, letat förgäves efter länk om en liten flicka på åtta år som blivit sjuk i narkoelepsi(sömnssjuka) efter svininfluensavaccin.
Läkaren lär enligt mamma ha sagt, oh nej inte ett barn till.
Mamman sa att hon först inte velat ta till sig att det var efter detta vaccin som flickan blivit sjuk, och att hon som mamma var hundraprocentingt ansvarig för det. :(
Socialstyrelsen hade ju rekommenderar vaccinet, och man vill ju tro att socialstyrelsen vill medborgarna väl.
Verkligheten överträffar alltid skräckfilmerna. Det här är ju skräck på hög nivå. :( Och den drabbar riktiga människor för resten av livet.

Tack Anna Wahlgren förresten för dina varma ord till mig i den här tråden. :heart:
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
extradarkchocolate

Inlägg av extradarkchocolate »

inger skrev: Socialstyrelsen hade ju rekommenderar vaccinet, och man vill ju tro att socialstyrelsen vill medborgarna väl.
Fast det värsta är, tror jag, är att dom faktiskt tror att dom gör gott. Okritiska människor på hög post. Makt, korruption (svensk -fin- korruption). Män och kvinnor av vår tid. Ungefär som att läkare är helt sålda på läkemedel och livsmedelverket är helt sålda på kostcirkeln och rädda för fett. Som vanlig samhällsmedborgare utan någon insyn och kunskap så är det svårt att inte tro på Storebror, som ju vill allas våra väl.
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

Luvisen skrev:Läste följande på Smittskyddsinstitutets hemsida ang Kikhosta:

"Dödligheten i Sverige har under de senaste decennierna varit låg, men sju ovaccinerade spädbarn har avlidit i kikhosta under perioden 1997-2004."
Ur skriften ”Vaccinationer – fördelar och nackdelar” av dr Jackie Swartz:

:arrow: *Kikhostevaccinet togs bort 1979 p.g.a. dålig skyddseffekt och risk för oacceptabla biverkningar. Ingen vet idag om de nya kikhostevaccinen är bättre i något avseende.

Som vi såg när immuniteten för kikhosta beskrevs saluför man idag ett vaccin där man inte vet var den skyddande nivån ligger, och om det finns ett skydd vet man inte hur lång tid det räcker.

Biverkningsregistret visar tydliga risker för allvarliga neurologiska biverkningar, och kikhostevaccinet tycks utgöra den största risken av alla vaccin för denna typ av komplikationer även i andra länder.

:arrow: Siffrorna för dödsfall i kikhosta under vaccinationsperioden 1951-1978 visar sammanlagt 90 fall, vilket betyder i genomsnitt 3,3 barn/år, medan antalet dödsfall 1979-1995, då inget kikhostevaccin fanns, endast var 0,35 barn/år.*

8-[ :heart: 8-[
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"