Ska jag ändra schemat eller fortsätta...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Imma

Ska jag ändra schemat eller fortsätta...

Inlägg av Imma »

Hejsan,
Nu har vi kurat 5 nätter med stor framgång (Heelt underbart)! Förra natten sov hon 11 timmar utan avbrott, i natt fick vi dra ramsan vid ett tillfälle på 11 timmar. Mellan 06-07 är det fortfarande lite gnäll, men det blir bättre o bättre för varje dag, så det finns hopp om att sista timme snart sitter. (Det var riktigt illa innan vi började - vi var extremt när kollaps pga att hon vaknade så mycket på nätterna).

Det som däremot har blivit ett problem är dagslurarna- inte så konstigt med tanke på att hon nu känner sig utvilad efter alla nattsömn.
Hennes (7månader) schema ser ut så här:

07:00 vakna
07:15 Gröt 2port
08:30 Sova 1,5tim
11,00 Lunch
12,00 Sova 45min
13,00 Mellis
15,00 Sova 45min
16,00 Middag
18,30 Nattslurk
19,00 Sova

Tidigare var hon sååå trött på morgonen efter frukost, så därför lade vi den långa vilan på morgonen. Men nu är hon ju jätte pigg och inte alls intresserad av att sova. Hon sover 30-45min sen börjar det krångla ordentligt.

Enligt boken ska man inte ändra schemat, så vad tycker ni? Kämpa på eller korrigera schemat?
Hon sover ute i vagnen - ska man dra ramsan efter att man vagnat och sen bekr.ramsa? Hon vill ju allra helst bli vagnad hela tiden, hur gör jag?

Är mycket tacksam för svar :-)
Mvh Sofie
Luvisen

Re: Ska jag ändra schemat eller fortsätta...

Inlägg av Luvisen »

Hej imma och välkommen hit! :P

Grattis till era fin fina resultat!! =D> =D>
Jag skulle ändra långluren till efm rakt av bara. De flesta småttingar diggar det. 8)

När det gäller vagnen så läs under kap Verktyglådan- under Vagningen- längst ned. Där står det hur man successivt backar fr vagnandet. :P

Värme! /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"