rapport, onsdagnatt
Superläggning, skratt, godnatt och ramsa, Manfred sover!
vaknar 21.00

Ledsen, jag ger en ramsa efter ca 5 minuter, fortfarande ledsen, han brukar aldrig vakna denna tid så jag är övertygad om att nåt hänt, går in, lägger ner M som kurar ihop sig med snutten på sida direkt och jag ramsar ut, sover strax.
Vaknar 00.55

Efter ca 5 minuters gråt ger jag en ramsa, väntar ytterligare 20 minuter, ny ramsa, ytterligare 10 min, sen går jag in, lägger till rätta och ramsar ut, lite musik och M somnar.... tror jag i alla fall, går in efter 10 min för att kolla läget, är så rädd att han fryser

, det är så kallt inne hos honom... Lyckas då väcka/störa honom och får hålla på ytterligare en timme med samma procedur. Klockan 3 sover han sedan några minuter tillbaka och gör så till 6.20 vaknar och är ledsen, men nu har jag bestämt mig för att inte gå in!!
Han somnar om till slut med musik och klockan 7.00 är det godmorgon då ja ser att han är dyblöt på hela framsidan

blöjläckage, blev nog lite mycket välling på kvällen. Läckaget måste dock ha inträffat på morgonen.
Hostar och snörvlar i sömnen...
vad säger ni om detta? Kommentarer och tankar emottges tacksamt.
Jag ser i SHN-boken att jag förmodligen börjat tvivla, ifrågasätta hans sömn
:-k .... fastnat i rummet.... men det vill jag ändå inte riktgit hålla med om. Jag känner mig säker på attityden, men när han vaknar och är ledsen och inte lugnar sig med ramsan ska jag bara låta honom vara då? Gråta helt enkelt? Det känns ju också fel. Ska jag jobba mer med ramsan, alltså oftare och på så sätt försöka övertyga honom om att allt är lugnt, hur länge är det ok att han ligger och gråter? Musik funkar ju rätt bra, men den vill jag ju också komma ifrån. :-k :-k :-k ](*,) ](*,)