LindaVega skrev:När min yngsta var 7 veckor satt han bokstavligt taget fast vid tutten hela vakenpasset. Jag släppte mat inom 1.5 timme, och vissa sömnpass blev lite kortare. För oss var det över inom en knapp vecka.
Vad skönt att höra! Min pojke blir aldrig helmätt, känns det som. De första två (?) veckorna när jag helammade satt jag flera timmar i sträck utan att han blev nöjd. Nu när jag ger tillägg också, går det hela lite fortare men han är fortfarande väldigt långsam i sitt ätande. Och visar aldrig sådär tydligt som man skulle önska, att han är nöjd! Så det blir ju att jag sitter och matar väldigt stor del av hans vakna tid, och sen får jag bara bestämma mig för att nu har han fått nog, nu behöver han sova.
Yes, första sovpasset efter frukost är långt och kunde säkert bli ännu längre om jag inte väckte. Jag ska definitivt väcka tidigare, hela förmiddagen blir fel som det är nu. Jag låter honom ju somna om genast efter 6-målet, borde jag ge honom mer vakentid där? Det vore kanske bra för att få hans dygnsrytm lite mer socialt acceptabel
Om jag lägger honom tidigare för kvällen som du skriver, är det inte risk att han vaknar mitt i natten då? Jag tycker det är väldigt skönt att slippa gå upp och göra ersättning kl 4...
Snabbt nedkastat förslag till 2-månadersschema:
Sova natt 23-7
7-8.30 äta mm
8.30-11 sova ute
11-13 äta mm
13-15 sova (storasyster sover 13-14.30)
15-17 äta mm
17-19 sova
19-20.45 äta mm
20.45-21.30 sova
21.30-23 äta mm
Det blir 15.15 timmar sömn. Aningen för lite men mer än han sover idag.

Det blir väldigt tätt mellan de två sista målen, men det kanske bara är bra med tanke på att det sista ska tas bort såsmåningom?

Är det för lite vakentid på kvällen?
Jag skulle gärna starta natten tidigare, men då blir ju hela förmiddagen tidigare och det blir svårt att hinna ut redan kl 8-10. Om man inte kör nio-timmarsnatt förstås...
/Nina