Utökad sömn vid sjukdom?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Bibbi

Utökad sömn vid sjukdom?

Inlägg av Bibbi »

Hej på er alla kloka !! :D (startar en ny tråd osäker på om rätt forum..)

Vi kurade dottern i mitten av dec och allt har gått som en dans (nästan :wink: ) med toppenhjälp och inspiration från er alla. :heart: :heart: :heart:
Hur som helst sover hon som en liten Törnrosa under alla sina sovpass nu mer. :thumbsup:

De senaste dagarna har det dock varit lite hängigt och gnöligt. Feber för ett par dagar sedan, nu lite hosta och ngn enstaka nysning men inget anmärkningsvärt. Ev kan det vara lite fler tandbissingar på g också. Vad jag dock märker är att hon är mycket tröttare än vanligt och marginalkvarten har dragit ut till en halvtimme ibland för att hon varit så trött. När hon vaknar efter förlängd vila är hon sitt vanliga soliga jag, till dess att det börjar dra ihop sig till nästa vila. Har testat att lägga in en 5 minutare då och då, för att inte dra ut marginalkvarten, men det har fungerat sämre. Är man sjuk själv vill man ju helst sova lite extra

Hur gör ni andra vid sjukdom hos era små ? :-k

/Bibbi
Mamma till en vacker liten midsommar Astrid 2010-06-25
Mamma S

Re: Utökad sömn vid sjukdom?

Inlägg av Mamma S »

När mina barn är sjuka får de sova hur mkt de vill, jag väcker dem altså inte. De kan med feber lätt sova i prinicip hela dagen och sen hela natten igen. I vilket fall tror jag att det är viktigt att de får sova precis så mkt som de behöver (vilket oftast är mer än normalt) när de är sjuka. Är det en säker liten sovare brukar det itne vara några problem att få in dem i rätt rutiner när de tillfrisknar, även om det kanske tar en dag eller två....

kram!
3 fina...2005, 2007, 2010
Bibbi

Inlägg av Bibbi »

Tack så mycket för ditt svar !

Börjar nu misstänka att det är 8-månaders ångesten som är över "oss" :shock:

Morgonen börjar nu med ett vrål kl 6.10, tiden fram till glad morgon sniglar sig fram, bestämda o hurtiga ramsor till trots. Lurarna på dagen har också avslutats med att hon vaknar o börjar skrika. Dessutom varar hennes lurar sedan 2 dagar tillbaka bara i 20 minuter, därefter skrik, riktigt ledsna sådana :( .

45 lurarna går ju att hantera med marginalkvart efter envist ramsande och upplockande när hon är tyst längre en 1 sek,.... typ 2... :oops: Men middagsvilan 1,5 h timme är ingen lek. Hon somnar inte om...

Läser på, läser på, läser på och boostar attityden så mycket som det bara går. Tack gode gud för Anna, hennes Barnabok och det här forumet =D> :heart:

Om en månad är vi "klara" :wink: \:D/

/Bibbi
Mamma till en vacker liten midsommar Astrid 2010-06-25
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

:D :heart:
3 fina...2005, 2007, 2010
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"