Hänga på höften hela dan gör de små ängsligare. Kan älsklingen krypa? Åla? Då måste han hålla på med det mkt också! Det kan vara ett behov som inte är tillfredsställd och det gör att man blir sur/gnällig och sover inte så bra.
Hur är det med skrattet? Får ni till det inför varje lur?
Vagna ska du göra om det är KRIS, oavsett vilken period barnet är i, liksom buffen som man kan ta till även när barnet är över året men då ska man ha starka armar, annars är det INTE skönt alls. Och då kan de verkligen undra vad tusan man håller på med.
Men då gäller det är höra när det är KRIS och det är inte alltid enkelt. Där gäller det att lära känna sig barn. Hysterisk är ju inte barnet- hoppas jag verkligen! Du vet, hysteri är ju ngt väldigt allvarligt- men det är inte det du menar eller hur?
Du menar mer att han skriker HÖGT och det känns hemskt i dig, eller hur? Och visst gör det det men då bjuder man in vargarna och så blir man fast i skrik och gråt.
Om ni inte gör ngt alls efter 6 på morgonkvisten tycker jag ni gott kan jobba på er Attityd av Självklarhet. Mumla med fördel till er själva " Jag tror på dig min gosse! Du är ju stora killen nu! Ja, jag vet att du kan! Du gosar in dig i filten, andas och tar det lugnt. Just precis! Du kan ju! Jag tror på dig! och dyl POSITIVA tankar som också kommer honom till del. Jag vet för jag har på detta vis fått min son att somna om mången gång fast han skrek "hysteriskt". Och min son hade mkt svårt att sova.
Storsyster då? Hon vaknar ju! Ja, där får ni tala med henne om vad hon kan göra när hon hör sin lillebror. Tex, stänga av sina öron och somna om.
Värme! /Luvisen