vargtimmen med syskon
-
annalönnebo
vargtimmen med syskon
Hej! Vi har kurat vår son på 6 månader i 2 veckor. I början gick det jättefint men nu har vi börjat få stora problem med alla sömntillfällen så jag tror att han har fått återfall i kombination med att han kanske har ätit för lite på dagtid. Han sover oftast fram till kl 4 men sen ligger han och är ledsen fram till kl 7 mer eller mindre då det ska vara morgon. Vi har prövat att ramsa och ramsa och avvakta men det verkar inte "bita" på honom. Problemet är att han sover inne hos oss och om jag skulle sätta på musik eller göra andra ljud i lägenheten vaknar storebror på snart 2 år. Han vaknar ändå efter ett tag när lillebror skrikit ett tag. Hur ska jag få bukt med vargtimmen så att både storebror och lillebror kan sova till kl 7?
-
annalönnebo
vargtimmen,behöver pepp!!
Hejsan!
Har kurat vår son i 3 veckor och vargtimmen är hemsk! Han vaknar oftast vid halv 5 och gråter sig igenom fram till kl 7 då han ska vakna. Vi har försökt med att i 5 dagar ha musik och att bara dra en ramsa och sedan vänta ut honom i 5 dagar och inget hjälper! Han får flaska eller amning med efterföljande frukt eller gröt om han vill ha 5 ggr per dag. Han är snart 6 månader,behöver han mera mat än så? Vi har i vissa fall använt napp på dagen när han är ledsen om man är i offentliga sammanhang då han inte gärna ska skrika. Vad gör vi för fel? Överväger att sluta pga att vi inte orkar att han är ledsen så fast vi försöker stålsätta oss, vad gör vi för fel??
tacksam för svar!!
Har kurat vår son i 3 veckor och vargtimmen är hemsk! Han vaknar oftast vid halv 5 och gråter sig igenom fram till kl 7 då han ska vakna. Vi har försökt med att i 5 dagar ha musik och att bara dra en ramsa och sedan vänta ut honom i 5 dagar och inget hjälper! Han får flaska eller amning med efterföljande frukt eller gröt om han vill ha 5 ggr per dag. Han är snart 6 månader,behöver han mera mat än så? Vi har i vissa fall använt napp på dagen när han är ledsen om man är i offentliga sammanhang då han inte gärna ska skrika. Vad gör vi för fel? Överväger att sluta pga att vi inte orkar att han är ledsen så fast vi försöker stålsätta oss, vad gör vi för fel??
tacksam för svar!!
Re: vargtimmen,behöver pepp!!
Hej,
du svarar dig själv - han behöver MER mat - MASSOR med mer mat. Vid den åldern finns det ingen botten i stort sett. Och riktig mat, i massor. Gröt, mixade puréer av det ni vuxna äter, fisk, kött och annat (förutsatt att inga konstaterade allergier förekommer så klart).
Där har du svaret.
Ge gärna ett barnbestick att hålla i, en sked eller små små bitar av smörgås att äta själv - om han kan sitta i Bumbostol med bricka eller annan stol vid bordet. Då kan du skyffla in skedar när han är upptagen med "sitt".
Det är en lycka att se dem upptäcka mat och vad man kan göra med den...
:thumbsup:
du svarar dig själv - han behöver MER mat - MASSOR med mer mat. Vid den åldern finns det ingen botten i stort sett. Och riktig mat, i massor. Gröt, mixade puréer av det ni vuxna äter, fisk, kött och annat (förutsatt att inga konstaterade allergier förekommer så klart).
Där har du svaret.
Ge gärna ett barnbestick att hålla i, en sked eller små små bitar av smörgås att äta själv - om han kan sitta i Bumbostol med bricka eller annan stol vid bordet. Då kan du skyffla in skedar när han är upptagen med "sitt".
Det är en lycka att se dem upptäcka mat och vad man kan göra med den...
:thumbsup:
//Anna
Mamma till Ester -
född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Mamma till Ester -
Re: vargtimmen med syskon
Hej! Jag sammanfogade dina två trådar då du hade två ganska liknande trådar.
Anna09 har redan gett dig ett prima svar
, så jag tillägger bara att om vår lilla Ronja får äta själv, samtidigt som jag slevar in en och annan sked jag med så äter hon mycket mer än om bara jag matar. Hon har en egen sked men äter mest med händerna.
Hur har ni det med tid mellan målen så att älsklingen hinner bygga upp aptit till nästa mål?

Bianca
Anna09 har redan gett dig ett prima svar
Hur har ni det med tid mellan målen så att älsklingen hinner bygga upp aptit till nästa mål?
Bianca