Tack för all underbar hjälp härifrån!!
Jag köper helt och hållet detta med att det är maten (alltså att han fått för lite, vilket var svårt för mig att förstå då han aldrig haft problem med maten)
Första natten sov han från 19-04, vaknade till, jag la till rätta och han somnade om på några minuter. Sov till 07.
Andra natten somnade han bra, sov till 05.15, somnade aldrig riktigt om, sov kanske 15 minuter (högst).
Tredje natten ( i natt) somnade han som vanligt utan problem, men vid 20.30 började han gnälla.
Somnade o relativt lätt, men som sov ca 30 min. Sen om igen. Så höll vi på till 00.00.
Därefter sov han till 05.
Jag ser tydligt sambandet med matintaget...
De senaste två dagarna har han ätit jättedåligt!!
Jag tror aldrig han ätit så här dåligt.
Han håller på att få fyra (!!) nya tänder i överkäken, kan det vara därför han inte äter?! ( Dricker gör han mycket! )
Vi sitter länge vi bordet och försöker få i oss maten. Han älskar Baby Einstein så jag har tom satt datorn på bordet och låtit honom titta när han äter, då går det bättre.
Verkar som att han föredrar kalla purèer framför varma... Tänderna??
Jag känner mig smått förtvivlad då jag fullkomligt överlycklig hoppade av glädje efter första natten...
Och nu går det lite utöfr i en ond cirkel.
Jag fortsätter såklart med att försöka få i honom så mycket mat jag bara kan, men tänkte bara rapportera hur det gått, och kanske nån har nåt tips på hur vi kommer igenom det här och om det kan bero
på nåt annat än tänder?
Ska jag hålla mig till gröt och varm lunch eller ska jag köra på kalla fruktpurèer några dar (eller rent av kall mat??)
Stor kram från en mamma som så gärna vill sova (och se sin älskling sova gott)