spädbarn som inte vill ha mjölk längre?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
HannaNord

spädbarn som inte vill ha mjölk längre?

Inlägg av HannaNord »

Jag fick mitt andra barn för 11 dagar sedan och har följt standardmodellen. Det har fungerat väldigt bra, lite knök på natten men inte så farligt. Men för några dagar sedan började det gå mer och mer åt pipan. Dagarna fungerar fortfarande perfekt, men så fort vi påbörjar kvällsmålet så spårar det ur. Han äter en gång från bröstet och sedan vill han inte ha en droppe till. Dessutom har han börjat spy upp det lilla han ätit. Sömnen blir det inget med, han ligger och vrider sig och gnyr och låter som om han genomgår helvetets plågor. Han skriker inte, och jag har inte tagit upp honom i detta tillstånd. Efter en timme vill han ha mat, äter en gång och sedan äcklas han av tutten. Spyr ev och sedan samma visa med sömnen.
Han sväljer mycket luft vid amningen trots att han har bra tag och jag har provat att mjölka ur innan. Mjölk finns i mängder. Vi skiljer tydligt på natt och dag enligt BB och försöker verkligen göra rätt men något är det som inte fungerar. han är svårrapad och ibland kommer inte rapen alls, kan det vara det som spökar? Fast även om han rapat så beter han sig såhär. Vad ska jag göra, ingen av oss sover och stämningen är inte direkt på topp.
mamma till Tim 080321 och Vide 110115
HannaNord

Re: spädbarn som inte vill ha mjölk längre?

Inlägg av HannaNord »

Förresten: ska jag alltid invänta skriket innan jag ger honom mat? Hittills verkar han bara skrika om han blir kall på skötbordet men annars gnäller och stånkar han bara.
mamma till Tim 080321 och Vide 110115
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej Hanna, jag flyttar ditt inlägg till Späda och små då vi besvarar frågor om sådana här små skräp bättre där.

:heart:

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Hej Hanna!
Den här är lite svår för mig, men jag ropar på förstärkning!
Ulrika
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

oj, flyttad, ser jag...
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"