Jag sitter här med tårar i ögonen och förstår inte vad som inte fungerar, mer än det självklara; att Lilla dottern, 9,5 mån, sover sämre än sämst. Jag läser på och läser på om kuren och surfar runt på forumet för att försöka hitta svar eller läsa nåt som jag tidigare missat, men finner inga mer råd.
Vi började kuren natten till tisdag, vilket gör att denna kväll var den femte. Första kvällen tog vi bort nappen, buffade, solfjädrade och ramsade och det tog ca 40 min innan hon somnade. Natten innebar flera uppvak, en av gångerna tog det en timma innan hon somnade om men sen å andra sidan sov hon fyra timmar i ett streck en gång och det har inte hänt på kanske 3-4 månader. Trots att natten var jobbig, kändes det hoppfullt att hon sov fyra timmar!
Andra natten tog det ca 20 min innan hon somnade, men hon vaknade fler gånger på natten och kom inte till ro med bara ramsor, hon arbetar upp ett vansinne inne i sin säng.
Och så har det fortsatt. Ikväll tex tog det 40 min för henne att somna och hon skriker som om hon höll på att dö. Jag pallar inte mer.
Det är så nära att jag bara ger henne nappen igen och struntar i alltihop för när hon hade den så vaknade hon också många gånger men somnade om fort bara man stoppade in nappen. Att lägga henne var heller aldrig några problem, det tog max ca 10 min. Och hon skrek aldrig som en tok.
Nu rinner tårarna.
Inget har egentligen blivit bättre sen vi började kuren. Men när man läser tex lathunden så ska allt fungera bättre och bättre för varje dag/natt som går ungefär och det gör att jag utöver tröttheten känner mig fullständigt misslyckad.
VAD ska jag göra.
Hjälp mig snälla. Någon.