Verkar som det är många som upplever att en "felfri" sömn hakar upp sig när barnet är runt 1,5 år. Jag har skrivit inlägg om detta tidigare och körde nyss en minikur på dottern och sov på madrass utanför hennes dörr och ramsade direkt då hon skrek på natten.
Det har blivit bättre men fortfarande är det 3-4 skrik per natt, allt från bara ngn sekund (förmodligen mardrömmar) till längre perioder om ngn minut då hon oftast ropar på mamma eller inte hittar sin älskade kudde i sängen. Den senaste veckan har jag varit sjuk i hög feber och inte orkat reagera överhuvudtaget förrän hon tystnat. Är detta rätt taktik?
Minikuren hjälpte till viss del men det är på långa vägar inte som förr men veckor av ostöd nattsömn då dottern inte knystade ngt alls förutom vid sjukdom.
Behöver lite peppning här så vi får tillbaka vår nattsömn- den är välbehövlig!
Hoppas på hjälp!
Anna el. Mammut-ge oss med 1,5-åringar lite hjälp
Anna el. Mammut-ge oss med 1,5-åringar lite hjälp
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
-
Gäst
Tack Mammut! Ska genast läsa på i Barnboken om 18-månadersåldern.
Vi har inte haft ngn stor förändring under hösten utan dottern har varit på dagis cirka 10 timmar i veckan och trivts bra. Tyvärr kommer en lite turbulent period nu den närmaste månaden innan jul. Nästa vecka är det tänkt att dottern ska vara med mormor och morfar söndag till fredag uppe i Stockholm (vi bor i Skåne). Sedan ska de köra ner och stanna ytterligare en vecka härnere som support eftersom jag har börjat nytt jobb.
Dagisdagarna kommer också att bli längre efter jul. BLÄ! Verkligen dålig tajming!
Det är bara att behålla helikopterseendet och "stora bilden" och hålla fast vid verktygen.
Inatt var hon vaken i en timme mellan 04-05. Jag ramsade henne faktiskt inte för jag tyckte mest att hon "gnölade" och inte var så ledsen.
Liten fråga: Ska jag pangramsa direkt en gång och sedan bekräftelseramsa när hon lugnat sig på natten eller ska jag köra "på natten händer ingenting" och inte göra ngt alls?
Tack för snabbt svar!
Vi har inte haft ngn stor förändring under hösten utan dottern har varit på dagis cirka 10 timmar i veckan och trivts bra. Tyvärr kommer en lite turbulent period nu den närmaste månaden innan jul. Nästa vecka är det tänkt att dottern ska vara med mormor och morfar söndag till fredag uppe i Stockholm (vi bor i Skåne). Sedan ska de köra ner och stanna ytterligare en vecka härnere som support eftersom jag har börjat nytt jobb.
Dagisdagarna kommer också att bli längre efter jul. BLÄ! Verkligen dålig tajming!
Inatt var hon vaken i en timme mellan 04-05. Jag ramsade henne faktiskt inte för jag tyckte mest att hon "gnölade" och inte var så ledsen.
Tack för snabbt svar!
Solstråle född i april 2004.
-
Gäst