Hej!
Jag och min sambo ska nu börja läsa sova hela natten, vår dotter är 4 månader nu och iofs kanske det är dumt att ställa frågor innan jag läst men jag gör det ändå (om svaret kanske inte finns i boken;)
Vår lilla tjej är jätte duktig på somna själv, vi lägger henne på mage och ligger och ändrar ställning lite och pratar med sig själv och vi har dörren på glänt och vi säger godnatt sov gott då och då när vi går förbi och inom 5 min har hon somnat själv.
Hon sover bara 1 till max 3 timmar i stöten och är oftast jätte jätte ledsen när hon vaknar (förmodligen för att hon ej är utsövd) eftersom hon precis blev 4 så har vi "känt av läget" om vi kan försöka söva om henne men är hon jätte ledsen tar jag upp henne och ger henne bröstet, ibland somnar vi så ibland lägger jag tillbaka henne och då går det oftast lika bra som "1a kvällsläggningen"
Jag är nu rädd att jag förstör detta eftersom hon verkar trygg att somna själv om kuren går ut på att jag inte ska ta upp henne.
Hon blir alltså inte lugn av att vi pratar med henne i dagsläget när hon vaknar efter första läggningen, men som sagt det kanske är en väldigt dum fråga eftersom vi inte läst ännu.
Men ge mig gärna tips som jag kan ta till mig efter jag lästa boken.
Tack och hej:)
Ska strax börja
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Re: Ska strax börja
Hej, som du själv säger, jag håller med. Läs boken först, du kommer att märka att det är mycket som är förnuftigt när man tänker på det.
Det som dock inte står i boken... Mat! Du behöver introducera MAT och Gröt.
Helst ett mål pure med frukt och ett mål med gröt och frukt. Katrinplommon pure på rekommenderas så man inte blir förstoppad.
Man vill absolut inte stå där mitt i natten och fundera på om hon kanske är hungrig eller så.
Det som dock inte står i boken... Mat! Du behöver introducera MAT och Gröt.
Helst ett mål pure med frukt och ett mål med gröt och frukt. Katrinplommon pure på rekommenderas så man inte blir förstoppad.
Man vill absolut inte stå där mitt i natten och fundera på om hon kanske är hungrig eller så.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months.