Hej, det är visst inte för sent för MER amning om det är det du vill. Det viktigaste är ju att han blir mätt oavsett väg du väljer.
MEN, om du vill öka din mjölkproduktion och ge mer BM så är mitt förslag detta...
Amma B1 och B2 direkt på varandra utan paus utan rap. Rapa efter båda.
Försök sen efter en stund att mata från båda igen om det går.
Sen fyller du på med den mjölk du pumpat (helst den från morgonen, brukar vara mest)
jag fyllde på med kylskåpskall BM på så sätt kunde jag ställa in flaskan i kylen och ha som påfyllning till nästa måltid igen.
På natten, amma bara! Då gör du som så att du sitter upp, ammar B1 byter om det bövs i så mörkt som det går. (gärna RÖD lampa) och sen ammar B2. Lägg i säng/vagn.
Sen mjölkökningstips.
FÖLJ ALLA!!!

Drick Luzern Te (finns på hälsokosten) 1 liter/dygn i typ 1 vecka som du kan brygga i förväg och ha i kylen.

Ät FET mat och gärna efter varje amning något typ 5 måltider/dag. Du kan ju äta 2 lagade måltider med FET sås och sen en macka med MASSA smör (inte margarin utan smör skall det vara) på och en fet medvurst eller fet ost. Inga light produkter hör hemma när man ammar.

Vila, är man ute och går 1-2 timmar/dag så förbrukas lätt energin så man producerar mindre mjölk. Då måste man sova MER! Så sov ordentligt om natten, som när barnet sover LÅNG lur. Jäkta inte. Stress är en mjölkdödare.

Pumpa efter varje amning, se till att det går i alla fall 2,5-3 timmar till nästa matning. Det är inte alltid hur mycket du får ut i pumpen utan stimulansen. Jag kunde sitta med pumpen när jag lagt sonen direkt för lur i typ 20 min/bröst. Det var en utdrivningsrefex jag ville åt.
Spara det pumpade och ge som påfyllning vid nästa måltid eller ennuhällre, till natten.
Du kommer om du pumpar kunna se på de olika "burkarna/flaskorna" hur olika FET mjölken är beroende på vad DU har ätit, vilken tid på dygnet det är och hur mycket du vilat.
Märker du sen att när du fyllt på med båda bröstenx2 plus pumpad BM så kan du efterjaga med lite ersättning. För PROPPMÄTT måste man se till att få dem. Frågan är bara VAD man vill göra dem mätta på.
Glöm för allt i världen inte RAPA! Det är det viktigaste för att ha plats i magen för all den goda maten som komma skall.