Hej kurvänner
Grattis Linda =D> 19-07 wow!!!
Då hade man fixat en natt, en dag och en nattning till

Hon skrek sig genom 3e vilan idag igen

De andra två somnade hon på bara någon minut och sov hela stunden \:D/
Gjorde en tabbe i går när jag skulle natta

skulle ramsa ut men kom inte ihåg ramsan, blev en blandning mellan dagramsan och nattramsan och myyycket osäker blev jag så klart på rösten också när jag hörde mig själv #-o . Dottern somnade i alla fall som tur var

Natten var ok, hon vaknade några gånger. 01.21 tog det lååång tid att söva om, 05.15 la jag henne tillrätta och la på henne täcket på en gång när hon vaknade, sen somnade jag om innan hon hann somna... hon lär ju ha somnat om själv i alla fall
Bubbelgumman, vår dotter sov aldrig mer än 45 minuter på dagen innan kuren. Varför hon klarar av att sova 1 1/2 timme vet jag inte. Men jag har mörklagt för fönstren, taklampan tänd och draperiet fördraget (det dämpar lampan lite men inte helt). Kanske det kan vara ett tips. Tänke att jag skulle testa att göra det lite ljusare på dagvilorna när jag vet att hon är en säkrare sovare än hon är nu.
Precis som Linda tänkte jag låta tjejen sova i vagn sen, men nu så får vi vara hemma ett tag för att sätta rutinerna ordentligt (ska till bvc i veckan och är inte helt säker på hur det kommer gå, måste äta där och hon lär ju somna i bilen på vägen hem eftersom det är så nära inpå hennes vila

, det blir intressant att se hur vi hanterar det

)
Linda, vår tjej är också så där till och från och hon gråter när hon ser andra än oss (pappa o mamma). Har läst en bit i Barnaboken, kan stark rekommendera den, och det har (enligt min tolkning av texten) att göra med åttamånadersångesten och att de börjar förstå att de är en egen person som inte hör ihop men dig eller omgiviningen. Och då blir de rädda för massa saker som de inte varit rädda för förut. Det står i boken att man "ska bemöta barnet som vanligt och inte dränka det i medlidande". Kan tänka mig att det är som med vargarna i sängen, bekräfta att allt är bra men inte tycka synd om (min tolkning). Sen ska man inte utsätta barnet för massa nya människor och situationer just den perioden, dom kan vara sociala när de inte är rädda för allt längre står det, står det också. Och det passar ju bra för oss eftersom vi tänkt stanna hemma och få in rutinerna ett tag framöver
Inatt är sista natten på uppföljningsveckan för oss och vilken skillnad det är. Jag har ju till och med möjlighet att sitta här och skriva
Hoppas att ni får en bra natt och bra dag

/Bellan