1a natten av kurande, frågor inför dan som kommer snart..
-
Systeryster
1a natten av kurande, frågor inför dan som kommer snart..
Hej, sitter uppe kl e snart 04 o kurar min 8 mån son för första gången. Har nga frågor.
1) han har skrikit en del längre perioder o jag har buffat men sen valt en bestämd solfjäder sista minuterna då jag märkte att d gav bättre effekt, är d ok? han blir ofta ledsen av buffningen. O stark är han, svårt att få honom o ligga stilla.
2) han låter så hes stackarn.. Av allt skrikande för han gråter nästan aldrig annars, är d ok m så långt skrikande första natten?
3) nu kommer snart 1a dagen. Har satt schema, han sover alltid i vagn på rygg, ok att forts m det? Ska jag då vagna bestämt tills han nästan sover, säga ramsa medan jag går ut, om tyst bekräftelseramsa? Alltså precis som i natt?
4) natten har ändå hittills gått helt ok. Han sover längre pass än nånsin redan nu första natten men är ledsen ca 40 min när han vaknar då han som sagt är en gla skit o inte ledsen annars, nu fattar han väl inget!
Tack för hjälpen t den som svarar!
1) han har skrikit en del längre perioder o jag har buffat men sen valt en bestämd solfjäder sista minuterna då jag märkte att d gav bättre effekt, är d ok? han blir ofta ledsen av buffningen. O stark är han, svårt att få honom o ligga stilla.
2) han låter så hes stackarn.. Av allt skrikande för han gråter nästan aldrig annars, är d ok m så långt skrikande första natten?
3) nu kommer snart 1a dagen. Har satt schema, han sover alltid i vagn på rygg, ok att forts m det? Ska jag då vagna bestämt tills han nästan sover, säga ramsa medan jag går ut, om tyst bekräftelseramsa? Alltså precis som i natt?
4) natten har ändå hittills gått helt ok. Han sover längre pass än nånsin redan nu första natten men är ledsen ca 40 min när han vaknar då han som sagt är en gla skit o inte ledsen annars, nu fattar han väl inget!
Tack för hjälpen t den som svarar!
Lilleskrutten född 18 april 2010. Kurstart 5 jan, 2010
-
ebson-2010
Re: 1a natten av kurande, frågor inför dan som kommer snart.
Hej systeryster!
Det kommer ta sin lilla tid innan de små förståt nåt! Är ju nytt för oss alla stora som små! Själv börja jag/vi kura våran 9 månaders tjej för 1vecka sen.. Så är inget expert på det här men svara utifrån mina erfarenheter såhär långt!
Både buffning och solfjäder är ju till för att lugna, så jag hade nog gjort som du och valt solfjädern om det funkar bäst på din lilla kille! (min tjej älskar att bli buffad på, hon har blivit det långt före "kuren" så vårt problem vart istället att sluta!)
Dom kommer skrika endel i början... eller rättare sagt... Ställa frågor! Inga fara om han blir lite hes.. Det går snabbt förbi! (nu utgår jag från min tjej som också stundtals skrikit så hon blivit lite hes)
Min tjej sover också på rygg i vagnen och det funkar alldeles utmärkt! Vagna ganska länge i början tills hon nästan sov då "gunga" vi lite lugnt (bara så att övergången från vagning till helt stillastående inte skulle bli så stor) Ramsa oss sen in x4.. Nu vagnar jag ca.15gånger och det gör jag mest bara för att markera att nu ska du sova en stund.. Det blev endel protester så fort vi sluta! Hon älskar att bli vagnad... Så se till att ni inte fastnar där! Även vi har funderingar på det där med bekräftelseramsa under dagslurarna... Vi har inte gett nån än...Men känns nog som att man borde! Men har som sagt själv skickat ut frågan tidigare men inte fått nåt svar än... Men kanske kommer nån annan här som vet bättre!
Lycka till nu under dagen!! Jag och några till håller skriver under "Peppningstråd kurstart Dec-Jan" titta gärna in där och säg hej! Är sååå skönt att ha fler att "prata" med! Fler som går igenom samma sak! Blir så mycket lättare då! (i alla fall för mig)
Maria
Det kommer ta sin lilla tid innan de små förståt nåt! Är ju nytt för oss alla stora som små! Själv börja jag/vi kura våran 9 månaders tjej för 1vecka sen.. Så är inget expert på det här men svara utifrån mina erfarenheter såhär långt!
Både buffning och solfjäder är ju till för att lugna, så jag hade nog gjort som du och valt solfjädern om det funkar bäst på din lilla kille! (min tjej älskar att bli buffad på, hon har blivit det långt före "kuren" så vårt problem vart istället att sluta!)
Dom kommer skrika endel i början... eller rättare sagt... Ställa frågor! Inga fara om han blir lite hes.. Det går snabbt förbi! (nu utgår jag från min tjej som också stundtals skrikit så hon blivit lite hes)
Min tjej sover också på rygg i vagnen och det funkar alldeles utmärkt! Vagna ganska länge i början tills hon nästan sov då "gunga" vi lite lugnt (bara så att övergången från vagning till helt stillastående inte skulle bli så stor) Ramsa oss sen in x4.. Nu vagnar jag ca.15gånger och det gör jag mest bara för att markera att nu ska du sova en stund.. Det blev endel protester så fort vi sluta! Hon älskar att bli vagnad... Så se till att ni inte fastnar där! Även vi har funderingar på det där med bekräftelseramsa under dagslurarna... Vi har inte gett nån än...Men känns nog som att man borde! Men har som sagt själv skickat ut frågan tidigare men inte fått nåt svar än... Men kanske kommer nån annan här som vet bättre!
Lycka till nu under dagen!! Jag och några till håller skriver under "Peppningstråd kurstart Dec-Jan" titta gärna in där och säg hej! Är sååå skönt att ha fler att "prata" med! Fler som går igenom samma sak! Blir så mycket lättare då! (i alla fall för mig)
Mamma till
Ebba född 3april 2010
Kurstart 30/12-10
Axel född 2feb 2013
Kurstart 4/10-13
Ebba född 3april 2010
Kurstart 30/12-10
Axel född 2feb 2013
Kurstart 4/10-13
-
Systeryster
Godmorgon eller lunch. Tack för svaren snälla du. Han vaknade 05.49 o sen fick jag honom inte att somna om alls, han va helt hysterisk. Gjorde så då att han fick ligga kvar o jag ramsade emellanåt o sen kl 07 gick vi in hela familjen o va glada o han fick vara kvar i sängen tills han inte va ledsen längre. Hittade ingen info om hur vi skulle göra annars. Insåg även redan första morgonen att frukost får ges direkt o inte efter en halvtimme som jag lagt på schemat men nu är d ändrat tills imorgon. Han e trött idag men så tappert o lekere ändå bra. Nu lunchsova.
Systeryster skrev:Vår son blir bara tokarg om jag buffat. Ok att körA solfjäder istället mer o nersände o ganska länge? Inne på andra natten nu o höl solfjäder 8 min istället för buff o nu sover han m 4x ramsa o 2 x bekräftelseramsa så fort d blev tyst från rummet. Är så trött, men jag ska vara vaken o rensa foton hela natten, jag ska bara klara detta!
MammaFrankie skrev:=D> bravo!!!
Så vitt jag har förstått går solfjädern minst lika bra som buffen. Poängen är att få lillen lugn!!! Och det blev han ju![]()
Klart du ska klara det!!!! Man tror inte det men det gör man! Om du läser mina tidigare inlägg (kurade för ca en månad sedan)
har du massa hopp o pepp att få. Man är trött dom vakande nätterna...men aldrig ska ni vara trötta igen.. njutningen ger mer njutning än va man någonsin kunde ha vågat föreställa sig!! Ni kommer få det så UNDERBART!
Kom igen nu bara, det här går superbra!!!![]()
![]()
![]()
Massa värme och energi från en mamma som precis fått sin tillbaka till en som behöver den desto mer
Systeryster skrev:Tack för alla fina ord. Bara 6 tim kvar tills jag får sova, ska gå vägen. Ja hoppas verkligen på en förbättring för alla för så här trötta kan vi inte gå omkring o vara mera. Härligt att höra att ni mår så bra!
Trolldockan skrev:Hej Systeryster!
Ville bara titta in och peppa dig lite.
Växlar själv mellan hopp och förtvivlan![]()
men det är bara att fortsätta.....
Din älskling kommer att bli glad, pigg och hungrig på både mat och livet (och du med)
Tänk att du gör så gott du kan med det du vet just nuDet är ju en process både för dig och din älskling.....
DU kan göra detta(du gör det ju redan
)
Fortsätt att ventilera eran resa här för råd och stöd så ska du se att du snart tänker att det var värt allt. Njut och gläds när det går framåt och kraftsamla när det känns tungt. (Vet att det är lätt att säga....men det är sant)
Tänker på dig![]()
Kram![]()
![]()
Systeryster skrev:Hej alla, fantastiskt han sov hela natten i natt ( natt 3). Men nu är han pangförkyld! Är d för kallt i rummet kanske? Hur ska jag göra inatt, han brukar bli väldigt hostig o ledsen när han är förkyld under nätterna. Höja sängen, nezeril, ev hostmedicin som vi har t honom, allt d gör vi såklart men om han blir så ledsen ledsen i natt, vad gör man då, suger snor, ger lite vatten (ok???) o sen solfjädra lugn o ramsa ut?? Åh bävar lite mot natten då jag vet hur jobbigt d brukar vara när han är så här förkyld o nu m allt d nya m kuren... Tacksam för alla tips o råd jag kan få för att fortsätta den bra trenden mot bra nattsömn!
Hej igen!

Hur går det för er? Ni är inne på fjärde natten nu va, om jag räknat rätt? Det är tänkte att ni mer och mer ska backa med solfjädrandet. Det är jättebra att ni backat så fint med buffandet. Buffen använder man mest första natten och sen har man den vid kris-tillfällen, men om är lilla älskling nöjer sig fint med bara solfjäder så är det ju jättebra. Men försök att tänka "backa" även med solfjädern nu. det är tänkt att ni ska arbeta mest med ramsan nu, föra en komunikation!
Tråkigt att lillkillenb livit förkyld men det är mycket vanligt att de små bli sjuka så här dags i kuren. Plötsligt har älsklingen fått mer sömn och orkar nu ta i tu med förkylningar och sjukdommar som legat latenta ett tag. Snart är han frisk i gen ska du se. Men visst är det lite jobbigt när de är sjuka. Det bästa är att han får sova. På natten händer ingenting, det bör vara ditt mantra! Om du går in snabbt och ger näsdroppar eller nezeril så gör det, men snabbt, utan att ta upp älsklingen ur sängen, i mörker och utan ljud. Sen går du ut igen och först när du är ute så ramsar du. På så vis låtsas du att du aldrig ens varit inne.
Här kommer ett litet husmorstips som hjälpt oss massor vid förkylningar!
Hacka en röd lök grovt, lägg i en skål, stör timjan över (färsk eller torkad), häll kokande vatten över alltsammans och ställ skålen utan räckhåll under älsklingens säng. Det gör susen ska du se! Hon mina små är hostan som bortblåst!
:thumbsup:

Bianca
Hur går det för er? Ni är inne på fjärde natten nu va, om jag räknat rätt? Det är tänkte att ni mer och mer ska backa med solfjädrandet. Det är jättebra att ni backat så fint med buffandet. Buffen använder man mest första natten och sen har man den vid kris-tillfällen, men om är lilla älskling nöjer sig fint med bara solfjäder så är det ju jättebra. Men försök att tänka "backa" även med solfjädern nu. det är tänkt att ni ska arbeta mest med ramsan nu, föra en komunikation!
Tråkigt att lillkillenb livit förkyld men det är mycket vanligt att de små bli sjuka så här dags i kuren. Plötsligt har älsklingen fått mer sömn och orkar nu ta i tu med förkylningar och sjukdommar som legat latenta ett tag. Snart är han frisk i gen ska du se. Men visst är det lite jobbigt när de är sjuka. Det bästa är att han får sova. På natten händer ingenting, det bör vara ditt mantra! Om du går in snabbt och ger näsdroppar eller nezeril så gör det, men snabbt, utan att ta upp älsklingen ur sängen, i mörker och utan ljud. Sen går du ut igen och först när du är ute så ramsar du. På så vis låtsas du att du aldrig ens varit inne.
Här kommer ett litet husmorstips som hjälpt oss massor vid förkylningar!
Hacka en röd lök grovt, lägg i en skål, stör timjan över (färsk eller torkad), häll kokande vatten över alltsammans och ställ skålen utan räckhåll under älsklingens säng. Det gör susen ska du se! Hon mina små är hostan som bortblåst!
Bianca
-
Trolldockan
Hej Systeryster!
Tittade in för att kolla läget....såg att ingen har hjälpt dig ännu
. Jag är oxå ny på detta men jag tänkte försöka med hjälp av det jag snappat upp i boken och på forumet
.
Jag har svårt att tro att ni har så kallt i rummet så att immunförsvaret påverkas
. Förkylning är vanligt hos små kurare som äntligen får sova tyvärr.
Huskur vid nästäppa är att grovhacka lök och ställa i en skål under sängen. Det kan vara värt att prova
Självklart skall din älskling få god omvårdnad även inatt
....gör allt du känner att du behöver göra FAST i sängen och så smidigt du kan
.
Inställningen är a och o. Försök att inte tänka att det kommer bli jobbigt utan tänk att det kommer gå bra. Oro blir tyvärr en självuppfyllande profetia
. Kom ihåg att du skall lugna, inte trösta.
Lycka till

(Såg nu att Bianca gett dig ett bra svar, men skickar mitt ändå
)
Tittade in för att kolla läget....såg att ingen har hjälpt dig ännu
Jag har svårt att tro att ni har så kallt i rummet så att immunförsvaret påverkas
Huskur vid nästäppa är att grovhacka lök och ställa i en skål under sängen. Det kan vara värt att prova
Självklart skall din älskling få god omvårdnad även inatt
Inställningen är a och o. Försök att inte tänka att det kommer bli jobbigt utan tänk att det kommer gå bra. Oro blir tyvärr en självuppfyllande profetia
Lycka till
(Såg nu att Bianca gett dig ett bra svar, men skickar mitt ändå
Charmtroll född 100520, kurad januari 2011.
-
Systeryster
Hej alla fina! Nu är vi inne på natt 11 och det går bra men inte helt framme än. Dagarna krånglar lite av o till men funkat bättre de senaste dagarna. Däremot så tar d lång tid för honom att komma t ro eft läggning men ger honom tid o tillslut somnar han. Har frågor om natten sen, han vaknar alltid till kl 03 får då ramsa ibland o ibland inte men sen från 04.30 så vaknar han ofta varje natt o jag får ramsa en pangramsa då direkt o avvaktr sen men svårt att få honom att inte vara ledsen ända fram tills han eg ska upp. Får ofta ta upp honom en kvart tidigare än tänkt för att han varit vaken länge o håller på att elda upp sig! Tips för detta? Sen har han börjat vakna till oftare under natten o gråta till, behövdes inte göra nått men undrar ändå varför han börjat vakna till igen, sov så bra de första 7 nätterna o endast krångel fr 04.30 o framåt. Lillkillen är 9 mån. Tyvärr har vi kräksjuka nu så håller tummarna att han klarar natten så vi slipper gå in för mkt. Snart ska vi lägga honom i samma rum som vår dotter som är 2 1/2 hon vaknar till ibland o ropar på oss o drömmer mardrömmar, tips inför detta? TACK för all hjälp!!!
Hej,
bra jobbat med kuren! =D> Vissa "detaljer" tar sin tid, det är bara att jobba målmedvetet, och det tycker jag ni gör med tanke på att "sjukor" ni går igenom nu.
Bra att ni inte alltid ramsar vid nattliga uppvak utan lämnar över till honom själv att klara beroende på... ha is i magen här.
Skriv gärna i din signatur under Profil när juvelen är född och när ni började kura, det blir lättare för oss att hjälpa då.
En inflyttning till storasyster hade jag väntat med tills sömnen sitter riktigt bra.
bra jobbat med kuren! =D> Vissa "detaljer" tar sin tid, det är bara att jobba målmedvetet, och det tycker jag ni gör med tanke på att "sjukor" ni går igenom nu.
Skriv gärna i din signatur under Profil när juvelen är född och när ni började kura, det blir lättare för oss att hjälpa då.
En inflyttning till storasyster hade jag väntat med tills sömnen sitter riktigt bra.
//Anna
Mamma till Ester -
född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Mamma till Ester -
-
Systeryster
Kräksjuka här.. Va tvungen o ta upp honom igår vid 22 o duscha honom o bädda om hela sängen. J
Han va sen uppe 2 Tim med oss då han inte mådde bra o kräktes 2 ggr till. Men när d lugnat sig gjorde jag ny läggning som vanligt o han sov 6 Tim. Sen va han dock så ledsen, säkert hungrig, så tog upp honom 45 min innan lekfull egentligen men en gång är väl ingnen gång? Hoppas på lugn natt, dan har han kräkts igen. Har som sagt svårt att få honom lugn från 06 o fram t 07.15 då han ska upp, tips? Kurat i 2 veckor nu o han e 9 mån precis idag.
Han va sen uppe 2 Tim med oss då han inte mådde bra o kräktes 2 ggr till. Men när d lugnat sig gjorde jag ny läggning som vanligt o han sov 6 Tim. Sen va han dock så ledsen, säkert hungrig, så tog upp honom 45 min innan lekfull egentligen men en gång är väl ingnen gång? Hoppas på lugn natt, dan har han kräkts igen. Har som sagt svårt att få honom lugn från 06 o fram t 07.15 då han ska upp, tips? Kurat i 2 veckor nu o han e 9 mån precis idag.
-
Systeryster
Ikväll skrek han nästan en timme, kan d vara bakslag pga att nattningen blev som d blev igår då han va dålig? Sen e han nog hungrig då han kräkts idag o vi får ge lite gröt bara nu i taget o vätska så han får behålla det. Stackaren, han har inte skrikit så här vid läggning ens första natten av kuren! Hoppas på bra natt utan kräk o för mkt tårar, känns inte bra att inte ta upp honom när jag vet att han inte mår bra o därav vaknar o vrider på sig ofta... Jajamen bara o kämpa på..
Hej! Tråkigt med sjukdom, men sådana tider nu verkligen :O(
Det vi brukar göra är att i möjligaste mån byta i sängen, man kan tvätta av en liten väldigt bra i sängen och självklart bädda torrt. Vi brukar ha en handduk på lakanet under huvudet så det förhoppningsvis bara är handduken som blir blöt mellan varven. Sen går det att ge lite extra vätska och så i mörkret utan att göra så stor affär av det.
Tidiga morgnar finns det massor av läsning om, sök på Google på site:www.annawahlgren.com tidiga morgnar
Kram Emma
Det vi brukar göra är att i möjligaste mån byta i sängen, man kan tvätta av en liten väldigt bra i sängen och självklart bädda torrt. Vi brukar ha en handduk på lakanet under huvudet så det förhoppningsvis bara är handduken som blir blöt mellan varven. Sen går det att ge lite extra vätska och så i mörkret utan att göra så stor affär av det.
Tidiga morgnar finns det massor av läsning om, sök på Google på site:www.annawahlgren.com tidiga morgnar
Kram Emma
-
Systeryster
Ja denna gång gick d inte o tvätta i sängen för d va överallt o han låg mitt i d m ansiktet stackars liten. Blev storstädning. Men Efter den katastofala läggningen igår sov han jättebra i natt o även somnade om på morgonen själv i omgångar t 06.45 så d va bäst hittills. Stackaren e dock mkt hängig idag!! Bara o kämpa på! Ska läsa om morgonens bus som du tipsade om, tack!!
-
Systeryster
Undrar om någon kan hjälpa oss.. Är nu inne på natt 23. Läggning kväll går bra o nätterna fram till ca 04-05. Sen har vi ofta problem fram t 07. Ramsan tar som bäst när kl bara är 04-05 o då somnar han ofta om men från 06 blir han tokledsen o inget fungerar. Vi försöker ha honom kvar i sängen så länge d går men tillslut är han så ledsen så vi får gå in i en andhämtning o ha glad morgon, men oftast då minst 15 min förtidigt. Tips?? Men sen till den stora frågan, han har börjat bli så mammig, är 9 mån nu o tydligen vanligt. Men ddetta har gått ut över dag sömnen. Vill INTE somna själv i vagnen, gråter o blir helt förtvivlad o tillslut vagnar jag, enda som fungerar. Sover oxå mkt kortare och vaknar jätteledsen. Är detta pga separationsfasen som han är i o hur ska jag bemöta det? Min man har även i detta fått svårt att lägga honom på kvällen då lillen blir så ledsen då o gråter en massa som inte sker om jag lägger. tIPS??? Vill ju inte förstöra det vi byggt upp nu med nätterna. Tack för hjälpen!!
Ramsa inte efter 6, tänker jag. Det kan vara så att ni ramsar sönder honom. Och det gillar inte en liten som försöker sitt bästa att somna om. Har ni en klar strategi? Det behövs!
Har ni läst här?
http://www.annawahlgren.com/phpBB3/view ... =7&t=20621
Klängigheten så. Alltså vid 8 mån föds den lilla människan till ett jag och det skapar en oerhörd ångest eftersom detta är fullkomligt nytt och de små har ingen aning om att sådant här går över. Under den perioden är det viktigt att ha sin trygghetstank (förälder) på golvet- tillhands när helst andan faller på. Kanske har du råkat spä på ångesten? Det händer lätt. Vad göra nu då? Dels ska den lilla människan ha mk social delaktighet: dvs vara med och laga mat på diskbänken- han ska kunna smaka, titta vad du gör, inspektera slevar etc. Verkligen vara med! Och så ska han ha stort tack för sin insats ordenligt så han förstår att man klarar sig sämre utan honom!
Sitta i diskhon och smaka på en ny disksvamp är populärt medans mamma/pappa diskar! Kolla in dammsugaren på alla sätt o vis utan instruktioner.
Vika tvätt är heller inte dumt! Då ska man sitta mitt i tvätthögen eller i tvättkorgen så man vet att man är med!
Eller varför inte tömma tvättmaskinen?
Kommer den lilla människan till dig och hänger/klänger på dig så ska du endera ta med honom i det du gör ( om du inte kan släppa det) eller så går du snabbt ned till hans nivå och gör ingenting. Vill han kramas så gör han det, vill han bara sitta nära en stund så gör han det. Du behöver bara vara trygghetstank- lätt som en plätt- tills han går vidare med sitt.
När pappa kommer ska du naturligtvis heja på honom i stor stil- Nämen se! Det är pappa! Hej pappa! Åh vad treeevligt! Så kanske älsklingen hakar på.
Hur är det med lilla maten? Är han riktigt mätt? Sånt är också viktigt!
Fler synnerligen användbara tips och råd finns i Annas förträffliga bok: Barnaboken! Har ni den?
Värme! /Luvisen
Har ni läst här?
http://www.annawahlgren.com/phpBB3/view ... =7&t=20621
Klängigheten så. Alltså vid 8 mån föds den lilla människan till ett jag och det skapar en oerhörd ångest eftersom detta är fullkomligt nytt och de små har ingen aning om att sådant här går över. Under den perioden är det viktigt att ha sin trygghetstank (förälder) på golvet- tillhands när helst andan faller på. Kanske har du råkat spä på ångesten? Det händer lätt. Vad göra nu då? Dels ska den lilla människan ha mk social delaktighet: dvs vara med och laga mat på diskbänken- han ska kunna smaka, titta vad du gör, inspektera slevar etc. Verkligen vara med! Och så ska han ha stort tack för sin insats ordenligt så han förstår att man klarar sig sämre utan honom!
Kommer den lilla människan till dig och hänger/klänger på dig så ska du endera ta med honom i det du gör ( om du inte kan släppa det) eller så går du snabbt ned till hans nivå och gör ingenting. Vill han kramas så gör han det, vill han bara sitta nära en stund så gör han det. Du behöver bara vara trygghetstank- lätt som en plätt- tills han går vidare med sitt.
Hur är det med lilla maten? Är han riktigt mätt? Sånt är också viktigt!
Fler synnerligen användbara tips och råd finns i Annas förträffliga bok: Barnaboken! Har ni den?
Värme! /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
-
Systeryster
Hej, tCk för svar! Vi ramsar väldigt lite, ibland en pangramsa vid 04-05 men efter 6 så oftast inte då han blir ledsnare av det, men hN är ledsen mellan 06-07 men blir alltså MER ledsen om vi ramsar, som att han hör oss o då verkligen vill upp o det NU. Tyvärr väcker han storasyster m så nu e alla vakna från 06 o sen väntar vi så länge som möjligt med att gå in o ha glad morgon.
Sen över t separationsfasen, han e verkligen med oss, sitter på min höft mest hela tiden o jag e mest på golvet m honom annars o leker o kramas. Men ska testa alla fina idéers du hade m tvätten, disk osv
. Men ni som har lite mer erfarenhet, när denna period av närhetsbehov är över, kommer han somna bättre på dagarna igen o hur gör jag tills dess, låta honom va tokledsen o försöka avvakta, ramsa under dagpassen även om han då inte sover alls o är helt hysterisk? Eller är d ok att vagna på dan nu under ddenna period, säger alltid ramsan när han håller på att somna så den är med även om jag vagnar. Så osäker nu på hur jag ska gå vidare så jag inte förstör nått o att det snart går ut över kvällsläggningen, som faktiskt fortf går bra trots allt. Tack för svar!,
Sen över t separationsfasen, han e verkligen med oss, sitter på min höft mest hela tiden o jag e mest på golvet m honom annars o leker o kramas. Men ska testa alla fina idéers du hade m tvätten, disk osv