Hej,
TorsMamma, jag trodde nog att vi skulle kunna klara att genomföra det, men ärligt talat så vågar man nog inte riktigt tro på det. Det är en fantastisk nyvunnen glädje över livet som nybliven mamma, att kunna njuta och vara så nöjd med att bara få gå hemma och påta.
Ruth skrek i en kvart efter att ha sovit 45 minuter idag (mitt i skarven) och har varit allmänt grinig idag, så jag tänker att hon börjar vänja sig vid sitt nya liv hon med

Man blir ju gärna tröttare innan man blir piggare om jag säger så. Känner mig nästan tröttare nu, när jag äntligen får sova, men det är en annan sorts trötthet - en glad trötthet
Måste säga att allt jag läste om AW sova hela natten nästan kändes som propaganda

, för inte kunde det väl vara så lätt?! För i mina ögon var detta lätt. I jämförelse med den tid och energi vi behövde lägga ner, var den minimal mot vad vi fick tillbaka - glädjen. Jag sprider ordet, skrev en lång berättelse om detta på min blogg och det är många som hör av sig till oss när vi skrivit på Facebook att vi genomfört kuren. För jag minns att jag sa att "ja, Anna Wahlgren är ju kontroversiell", utan att veta varför jag sa det. Ja det är ju väldans kontroversiellt att tycka att både barn och föräldrar bör sova på nätterna! Hahaha...
Tack för ert stöd i detta. Det är ju super att man kan få hjälp med vissa frågor som man känner sig osäker på - det är ju osäkerheten som kan sätta käppar i hjulet så dem får man helt enkelt lägga därhän.
Jag måste säga att jag fortfarande inte har vant mig vid att hon sover hela natten, men jag sover definitvt inte på helspänn längre. Första natten i jag sov i min egen säng och hon skrek till, var jag utanför hennes dörr nästan innan hon hade skrikit. Min man undrade vad som hände och var imponerad av min flygteknik. Andra natten i min egna säng var jag betydligt mer avslappnad och var mer påväg in i byrån bredvid sängen - lätt desorienterad helt enkelt.
Jag hoppas verkligen att detta ska hålla i sig, börjar hon trilskas så vet jag ju hur jag skall göra. =)
Kraaam