Hej igen!
Vi som svarat här arbetar idiellt och ibland så hinner vi itne svara med en gång. Men vi har som målsättning att alla inlägg ska besvaras inom 3 dagar, så ibland kanske man måste vänta lite, men oftast kommer svaren inom 3 dagar.
Va härligt att ni har fick en sån fin läggning! Det låter som om ni har hittat ett fint och fungerande sätt! Gör så exakt samma vis varje kväll så ska du se att det snart blir en rutin!
Solfjädern kan du hoppa över, precis som du gjorde. Den har du nu till krissituationer, om hon skulle vakna någon gång på natten och verkligen vara ledsen, då kan du ta till den. Men eftersom hon verkar störa sig på den vid läggningen så kan du skippa den där.
Jag tror inte att senarelägga läggningen skulle hjälpa henne med insomnande, snarare göra henne övertrött och då är det ännu svårare att somna, tyvärr!
När Ronja inte riktigt kan somna så gör jag ingenting alls. Vad ska jag göra liksom? :-k Jag tänker att när jag själv ligger i sängen och irriterar mig och att jag inte kan somna så skulle det ju itne precis hjälpa om min man skulle säga "sov nu, lilla vän, nu är det natt". Nej, jag skulle nog bara bli ännu mer irriterad - "jag
försöker ju!"
Så jag låter Ronja böka och inom kort så somnar hon alltid!

Bianca