Snyggt jobbat Bellan! :thumbsup: Visst är det en härlig känsla när man lyckats med att få dom att sova!! Är så svårt att förklara innan men när man väl är där så vet man på nåt sätt hur man ska göra! I alla fall känner jag så! Och att ha ett schema under dagen har hjälpt enormt mycket! Har väl tyckt innan att man hade lite rutiner! Men inser nu när man har ett schema att följa att vi kanske inte alls hade det! (rutiner alltså). Helt rätt tänk med maten tycker jag!
Håller tummarna att natten kommer flyta på bra! Var bara lugn! Är verkligen som det står i boken! Ha attityd och lugn! Det kommer man långt på!

Och godis!

Har ätit alldeles för mycket sånt under mina två vak nätter!

Men det är det värt!
Namera. Välkommen hit till pepptråden! Tycker det känns skönt att vi är några nu som kör! Håller med Bella det gäller att vara bestämd! Och det är tryggt att ha ett schema att följa! Måste bara få fråga.. Om ni nu ska ändra ganska mycket för er lilla kille varför inte även ge er på nätterna? Nu är jag absolut inget proffs och du känner ju eran lilla kille! Men jag tror att natten borde kunna följa efter lite smidigare om ni tar med den nu på en gång! Allt ska ju ändå ändras! Och till det bättre! Det kan jag lova! Vi är än så länge bara inne på vår tredje natt men känner redan nu att jag ångrar att vi inte körde igång tidigare! Har en tjej med en STOR vilja... Så jag måste vara tuff! Och tycker att "sova hela natten" kuren har gett mig de verktyg jag behöver för att lyckas!
Jag hade min tjej sovandes PÅ MIG de första 2 1/2 mån. Efter det amma jag eller bar henne till sömns! Och hon sov oftast mellan oss i sängen! Och just då kändes det som det rätta för hon blev så lugn! Men när hon var runt 3 månader började vi jobba på att hon skulle sova i egen säng! Och när hon var ca. 7 mån började jag även ibland att försöka lägga henne vaken! Gick ibland och ibland inte! Och nu är hon om 9 månader (den 3/1) och nu lägger vi henne enligt kuren och ikväll somna hon på 3 min!
Så håll i och kämpa! Ge det bara tid så kommer det att lösa sig!
Nu är det pappas tur att ta natten så jag ska sova!
Tittar in här imorgon igen!
God natt på er!!

Maria