Nej, EN vagn räcker INTE! Det är möjligt att alla andra klarar sig på en vagn, men i vår familj måste vi ha minst två! Men, jag gör som Du säger och kurar honom dag som natt i sin säng, så får vi "introducera" vagnarna när det är slut på jullovet.
Så, då är det endast lite buff första dagen, och sedan solfjäder dag två och tre. Sedan inga "fysiska" verktyg om inte det är megakris? Har jag förstått Dig rätt då?
Ikväll är det dags, och jag filar det sista på schemat. Eller det gör jag egentligen inte, för schemat känns bra. Jag
funderar på schemat, menar jag, för att inte ha missat några viktiga hålltider. Så här ser det ut:
07:00 – Go'morronskratt
07:05 – Snutt och gröt
08:30 – Sova 45 minuter i säng
10:30 – Snutt och lunch samt efterrätt
11:30 – Sova 120 minuter i säng
14:00 – Ev. snutt samt middag och efterrätt
16:30 – Sova 20 minuter i säng
17:30 – Kvällsmat samt efterrätt
18:30 – Kvällsrutiner
18:45 – Snutt och välling
19:00 – Skrattet till go'nattet
I övrigt ska jag verkligen försöka ta mig tid att läsa igenom tråden, men all ledig tid ägnar jag åt att läsa igenom boken igen för tredje gången. Repetition är bra. Jättebra!
God fortsättning på julen, och tack för hjälp och stöd!

Sonen hälsar att han i alla fall sover jättegott nästan varje natt mellan 19 och 07, även om han ibland fuskar och börjar slumra redan vid bröstet ... (Men mamma vill understryka att vi säger godnatt till pappa och storebror samt skrattar innan läggning ändå.)
Storebror född februari 2008. Funderingar på att kura ...
Lillebror född april 2010. Påbörjade kuren 26 november. Omkur 25 december.