Hoppas den lilla familjen snart ska få sova...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
ilindstrom

Re: Hoppas den lilla familjen snart ska få sova...

Inlägg av ilindstrom »

hej igen!

Här tänker jag som så att lyssna på henne. Är hon arg över att ni inte kommer in och solfjädrar henne skulle jag avvakta. Men om eller när hon blir ledsen då skulle jag gå in, lägga till rätta och ramsa ut glatt och hurtigt igen. Om du går in och lägger henne arg så kommer hon studdsa upp som en fjäder igen. Men om hon ber om hjälp så är hon mottaglig för din hjälp och kommer ligga kvar när du hjälpt henne till rätta.

//Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Issy

Inlägg av Issy »

åh det är ju det som är så svårt..... :( Är hon arg eller ledsen?.... jag hör bara skriken och ser tårarna och snoret.... :( :( får försöka mer och bättre!!!! :oops:
Lilla O's trötta mamma
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Issy skrev:åh det är ju det som är så svårt..... :( Är hon arg eller ledsen?.... jag hör bara skriken och ser tårarna och snoret.... :( :( får försöka mer och bättre!!!! :oops:
Mina barn har när de varit arga gått upp och ner i skriket men om de behöver hjälp mer låtit i jämn nivå/fastnat. Kanske något du kan använda dig av?

Och du, du är bra. Tänk vilken förändring ni går igenom och det är du som styr skutan. Det är inte dåligt.

kramar
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Issy

Inlägg av Issy »

Tack snälla Ida för värmande ord!! :heart: :heart:

jag ska tänka på ditt tips om upp-ner-fastnat i skriknivåerna. Nätterna funkar - peppar peppar peppar!!!! -bra nu,det är läggningen, där vi verkligen har fastnat i solfjädringen som du så rätt konstaterat - och sedan är det mornarna, det blir oftast uppvak mellan 0530-06, och det är ju alldeles för tidigt!!! :( det brukar börja med ett blöjbyte, jag antar att det är det som väcker henne, och sedan är det såååååå svårt att somna om, har bara lyckats ett fåtal mornar (nu natt 12) och eftersom vi inte fått till ramsan på kvällen så har vi förstås inte den att ta till på morgonen heller. :( Men hoppas det blir ändring snart!!! och det är väl mornarna som de flesta kämpar med längre.....

Tack igen, trevlig kväll!
Lilla O's trötta mamma
Acnaib
Rådgivare/advisor

Inlägg av Acnaib »

Hej, och ursäkta det dröjjande svaret :oops:

Nu har morgonarna kanske redan rett ut sig hos er, men när ni byter på henne där på morgonkvisten - hur gör ni då? Väldigt, väldigt ofta vaknar de små och tror att det är morgon under blöjbyte där. Så det viktiga är att byta i sängen, tyst och mörkt. Då har älsklingen en liten chans att inte vakna till allt för mycket och kunna somna om efteråt. :sleep:

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"