Helt rätt - ljudet stör inte (och han ska ju vänjas vid både ljud och tystnad) men ljuset gör det. 90% av små barns intryck kommer via synen och något sådant intrycksbombardemang vill vi ju verkligen inte ha när det är nannatime!
LYCKA TILL den 16:e och framöver
O:)
Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Har frågor om bekräftelseramsan. När man ramsat och är utanför dörren när ska bekräftelse ramsan då sägas? Vad jag har förståt så ska den sägas när han har tystnat och på väg in i sömn men ej somnat än. Bekräftar man i dörr öppningen då?
Ska dörren stå på glänt under första nätterna så att man hör på en gång eller har ni kört med babywisper?
Kommer nog ha dörren lite öppen under natten men stängd innan vi har släckt ner förnatten.
Dagslurarna brukar Kian få utei vagnen på rygg eftersom att han har vinter kläder och åkpåse ivagnen och det funkar offtast bra, 45min på förmiddagen 1,5timmar mitt på dagen 45min på eftermiddagen.
"han somnar dock med napp men den tar vi bort på torsdag när kuren drar igång."
Har som det är nu svårt att få honom att sova inne på dagarna.
Ska jag köra med vagnen ute på dagslurarna eller ska vi varva ut och inne? Så att han även blir van att sova i sänger på dagarna?
Det blir inte ikväll utan imorgon kväll min man ska måla klädkammaren i kväll så att det blir fint tills Kian ska flytta in =D>
Så imorgon drar vi igång med kurandet \:D/
Ja, man ramsar då med. Har du läst stycket om hur man stegar tebax med vagningen? Ta det i den ordningen som står och stega tebax ganska raskt fr dag till dag så kommer det gå tipp topp!
Värme /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie