Skulle hon vakna igen så kör en kort buff och sedan använder du solfjädern tills hon börjar somna, då ramsar du ut.
Lycka till och massa värme
Ja, när ramsan ska ta över, helst helt 3:e natten då kan man få ramsa, typ forever. x8 (undantagsvis) i ett svep ja, men du lyssnar och så får du ramsa på nytt och på nytt och på nytt....MED pauser då förstås, men ja- tills du får sista ordet OCH då ger du henne bekräftelsen på att hon gör precis rätt när hon somnar sååååå gott.När jag svarar på hennes frågor med ramsan och du skriver att jag ska ramsa tills hon tystnar, då kan det innebära att jag får ramsa 20 ggr? jag bara tänkte på att det i boken står ramsa x8 i undantagsfall.
Väcker henne med ramsan? Tja, det är möjligt. Alltså, här får man ju anpassa sig. Har den lilla somnat ordentligt så skulle iaf inte jag ramsa högt utan ganska lågt och mjukt och sedan se om hon forts sova. Om hon gör det skulle jag bara låta henne vara.Lilla O kan sätta sig, och även lägga sig, och det är jättekontrollerat, ingen duns på rumpan, men hon verkar glömma bort den konsten på kvällen/natten. Eller så väntar jag bara inte tillräckligt länge. Svårt som sagt också när hon har så otroligt lätt att kräkas![]()
Jag pratar så tyst jag kan, utan att vara helt tyst!
Ser fram emot en spännande natt..!![]()
Lilla O kan sätta sig, och även lägga sig, och det är jättekontrollerat, ingen duns på rumpan, men hon verkar glömma bort den konsten på kvällen/natten. Eller så väntar jag bara inte tillräckligt länge. Svårt som sagt också när hon har så otroligt lätt att kräkasDet här med att hon ställer sig upp åtgärdas bättre på dagen då du ställer henne på en mjuk matta och sedan väntar på att hon sätter sig eller drattar på lilla rumpan och i det ögonblicket ska hon få stående ovationer
Väcker henne med ramsan? Tja, det är möjligt. Alltså, här får man ju anpassa sig. Har den lilla somnat ordentligt så skulle iaf inte jag ramsa högt utan ganska lågt och mjukt och sedan se om hon forts sova. Om hon gör det skulle jag bara låta henne vara.