Hej!
Nu har jag och min man genomfört kuren + uppföljningsveckan och det har både varit jättejobbigt och jättebra! Men om vi jämför med tiden innan så måste jag säga att vi alla tre har det så mycket bättre nu
Dok kvarstår lite frågetecken som jag vore super tacksam om ngn hann svara på:
1) Ofta vaknar Alexander 7:30 (han ska sova till kl 8) [-X ... till en början pratar han men sedan hör jag att det snart börjar skrikas så ngn gång har vi fått gå in tidigare. Men hur ska vi göra här, ska vi låta honom skrika och ramsa? eller bara låta skrika och inte ramsa? eller får han absolut inte skrika upp sig?
2) Dags lurarna har vi gjort bara i vagnen för vill att de ska sätta sig, men sen ska det blir skönt att kunna göra det i spjälsängen också. De fungerar olika bra, ngn gång har han vaknat upp efter 45 minuter på hans långa lur (13:30-15:30), då vagnar vi lite och ramsar, är det rätt?
3) Han fyller 7 månader nu den 17 december, är det läge att minska ngn dagslur (eftersom vi idag kör med 15 h och 5 minuter) trots att ursprungsschemat ej satt sig än? eller ska vi vänta till efter jul?
4) OM vi ska minska tiden till 14,5 h - vilken tid tycker ni vi ska minska?? Han sover mellan 10-10:45, 13:30 - 15:30 och 17:30-17:50. Den första luren fungerar utmärkt så den vill vi gärna ej minska på. Men ska vi minska den långa till 1,5 h eller ta bort helt den sista? och om vi minskar den långa, måste vi förskjuta den sista luren då eftersom det blir längre tid han är uppe?
5) har skrivit innan att han bajsar ibland på natten och då får vi byta och en skriker han i ca 2 timmar. Ni skriver att man ska lyssna på skriket...men jag tycker det är jättesvårt...ngt tips?? och ibland är han så 2hysterisk" så då känns det ej som han lyssnar...
6) Idag ger jag fruktpuré och amning vid 15:30 och gröt som middag vid 18:30. Men funderar på att ge gröt vid 15:30 istället och sen riktig mat vid 18:30 - vad tror ni om detta? eller är det dumt med tanke på bajset på nätterna som varit att ge riktig mat så nära inpå???
7) har märkt att han sover extra bra de nätter vi badat honom innan, men hur ofta kan man bada sin älskling?
8) Nu till julhelgerna ska vi ut och åka en del pga familjer på andra orter. Vi bor i Växjö och ska ner till skåne 22-26, sen upp till Värnamo 26-28, sen hem igen 28-30, sen ner till skåne igen och fira nyår 30-1. Är detta jättedumt med tanke på ans nya sovrutiner? Tycker ni vi kan gemoföra det ändå och isåfall ngt vi ska tänka på?? Resa på sovtider? Hur gör man när han ska sova i bilen, ska man hänga för filt då med??
9) idag å skriker han alltid när vi lagt ner honom i sängen för natten och sen skrik/gnäller han fram till ca 20:20 – 20:30 tiden innan han somnar. Kommer detta blir bättre??
TUSEN TACK FÖR ALL HJÄLP!!!
Madelene