Åhh tack Bianca

Jag hade inte klarat det utan er
Men nu har jag faktiskt ännu lite fler frågor själv.
Efter att ha skrytit och varit nästan stöddigt nöjd över våra framgångar har något hänt
Kan de små komma in i åttamånadersångest redan lite innan åtta månaders dagen??
Frankie är ju en stor redig grabb för sin ålder (snart 8 mån) går med gåvagn, säger mämme o babba .. ja.. han är ju liksom tidig med det mesta (och är ju också 16 dagar för sent född..kanske ska tilläggas) så då undrar jag om han kanske även är tidig med denna ångest?
Frankie började ju sova hela natten relativt tidigt, dagslurarna tog lite längre tid men sen kom även dom. Det största problemet vi haft... om det nu varit något problem är läggningarna... då han ibland kan ligga o gnöla länge (max 20 min) men började allt mer ofta vara super nöjd även då.. jollra.. o sen somna efter ca 10 min.
Men vad har hänt nu?
För kanske en vecka sedan började Frankie vakna vid 6 på morgonen.. inget drama.. jag har ramsat någon gång och han har somnat om. Idag sa jag inget alls och han somnade om... men varför har detta börjat. Ibland hör jag att han vaknar till igen.. somnar om osv. Så sömnen är väl inte speciellt bra mellan 6:00 och 07:00 då vi gör morgon. Vad kommer det här sig? varför har lilleman helt plötsligt blivit morgonpigg?
sen till de senaste dagarna (som jag då undrar om kan ha något med 8 månaders ångest att göra?)
I lördags vid morgon luren vaknar Frankie med ett gallskrik.. som om en kackerlacka har hoppat ner i sängen med honom (eller vargen kanske) Jag rusar till dörren, ramsar så hurtigt jag kan utan resultat. Det har nämligen hänt tidigare...men för länge sedan nu att han vaknat på dagen innan väckning och en hurtig ramsa hör fått honm att tystna med bums. Men inte nu.
Å sedan dess har han varit oerhört svårlagd först o främst. Men inte det att han gallskriker oavbrutet. Han gnölar...somnar... vaknar efter 5 min, galllskriker...lugnar sig...somnar....vaknar efter 5 min o gallskriker...

vad är detta?
Igår kväll tog läggningen 45 min o gick till på liknande sätt enligt ovan och emellanåt hörde jag honom till och med sitta och snyffta där inne

Men lille, lille vän... ledsen får han ju inte va!!
Men jag var osäker på om jag skulle gå in eller inte ändå... för just då var han lugn. Och mannen hade försökt och lagt honom på eftermiddagen då han bara ska sova 20 min, men han somnade ju bara i fem varpå han började skrika och fortsatte så och när mannen gått in och buffat hade han bara blivit mer arg när han sedan gick ut igen ? .. och till slut hade han fått gått in och gjort glad väckning i en paus

. Efter glad morgon ville han inte lämna pappas sida i ens en sekund. Då kom tårarna trillandes igen
Min lilla goding som hade börjat lägga sig ner själv, jollra sig till sömns och sovit hela lurarna. Vad har nu hänt?
Imorse hörde jag honom vid sex men bara ett pip så jag sa inget och sen var det tyst. Men när jag kom in för glad morgon hade han båda bajsat och kissat så att t-tröjan var fuktig
Tänker att bajset kommer (som annars kommer efter frukost) på morgonen i sägen eftersom han har börjat vakna innan väckning.
Och sen tänkte jag fråga om någon har något bra tipps vad det gäller nattblöjor??
Vi har haft libro comfortfit .. men de hjälper tydligen inte. Har letat efter typ "Natt" blöja men hittar inga sådana i butiken.
Finns det någon som kan ge råd?
Är detta 8 månadersångest som börjar strax innan 8 mån ??
Vad kan man göra för att hjälpa?
Vad kan jag göra annorlunda för att få till mornarna?
Nu undrar jag om han vaknar av det klassblöta blöjan och sen när väl vaken bajsar han också?
(detta var dock första morgonen med bajs i sängen) men med blöjan så blöt av kiss hade nog vem som helst vaknat o haft svårt att somna om. jag vill ju inte behöva störa o byta under natten.
Hoppas någon har tid o lust o svara på ett kanske lite väl långt inlägg?
Å tack kära vänner för att ni finns