Sonen ställer sig upp

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Bj?rna

Sonen ställer sig upp

Inlägg av Bj?rna »

Igår natt var vår första SHN natt och jag har några frågor.
Sonen är 10 månader och ställer sig ständigt upp då han vaknar. Då måste jag ju gå ner och lägga honom ner, hitills har han aldrig lagt sig själv. Inatt gjorde jag så att jag la honom ner, buffade honom lugn, gick ut ramsade, väntade, ill-vrål och så upp till stående igen och så började vi om igen....
somnade efter 5 minuters läggning 1935.
Han vaknade 23.40 somnade om efter ca 5 min
vaknade 03.00 somnade om 03.30
vaknade 05.00 och somnade om 6.00 (pust, men innan har inte somnat om alls).
Vaknade för gott 0700
Så några frågor:
Ska jag buffa honom på natten?
Ska man även till med bekräftelseramsan på natten (känns lite svårt att väcka honom :?
Tror ni att det finns något hopp? Kommer han att sluta vakna och speciellt vilja upp klockan 5....
Rakel med dotter och son (01 och 04)
Nemi

Inlägg av Nemi »

Om det är någon tröst så hade vi exakt samma problem i kanske två veckor. Det var faktiskt vid samma ålder också (sonen hade lärt sig ställa sig upp, men kunde inte sätta sig ner). Vi gjorde som så att vi gick in och la honom ner i sängen helt kort och gick sedan ut med ramsan.

Tyvärr, tyvärr så somnade han inte av ramsan endast, men det var inte så långvarigt bekymmer.
En son f?dd nov -03 som 'kurade' vid 6 m?naders ?lder. Syskon v?ntas i april!
Bj?rna

Lite feedback

Inlägg av Bj?rna »

Ikväll tog det ganska lång tid. Lillebror tyckte att det hela var en utmärkt kul lek. Så fort jag gick ut med min ramsa så ställde han sig upp, skrattade högt och vinkade.......
Eeehh vänta på reaktion...., det var inte riktigt den reaktionen jag förväntade mig, så fort jag började ramsa så fnissade han..
Nåja, han somnade till slut och när jag drog bekräftelseramsan så suckade han lite förnöjt.
Hitills ett gnyende som avhjälptes i dörren..
Rakel med dotter och son (01 och 04)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej.
När du har lagt honom tillrätta, buffat och ramsat ut tycker jag att du ska avvakta.
DU ska gå därirån så egentligen ska du inte ens veta att han står upp (jo jag vet att han ställde sig innan du hann t ur rummet). Låt honom reagera. När han ber om hjälp att lägga sig ner, så gör du om proceduren. Lägg ner, lägg tillrätta och gå ut med ramsan. (buffa vid behov)

Lycka till!!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"