Hej!
Svarade även LindaVega på hennes fråga om mat för 6-7 månader...
Men hoppar gärna in här och berättar lite, *som vanligt*...*ler*
För min lilla tjej skulle det aldrig räcka att ge henne frukt vid fem tiden hon skulle dö av svält...*skratt*
Så här ser vårat schema ut:
7.00 plusvälling 200-2250 ml ( ätit det sen hon var nästan 6 mån )
10.30-11.00 Vanlig mat, antingen en stor burk 6 månaders eller hemlagat
14.00 varierar lite, ibland en flaska plusvälling, eller 5 månaders burk med päron/youghart + banan till
16.30 Annas havregrynsgröt ( mycket populärt ) med avskrap av päron el. katrinplommonpure
19.30 En flaska plusvälling
Mellan målen kan det bli nån smakbit av frukt, husmans, rån, och så dricker hon vatten ( mycket ) till varje mål...
Ja det var lite från mig, snart vid 7 månader framåt blir det ett till lagat mat, och då hade tänkt fram och tillbaka och har nu bestämt mig att ge gröt till "mellis" och sen vanlig mat då hon egentligen äter gröt, och så vällingen till kvällen som vanligt...
Hon har som alltid ätit bra, har aldrig behövt trugat utan ätit rejält alla gånger, hon strulade lite med ersättningen vid 3 månader men det var då de...Det går som sagt framåt
Så för min del verkar det som lilla Hugo vill ÄTÄ...*ler*...En matglad kille så ge han du
Mvh lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05