Är det någon som har erfarenhet av denna syskonvagn? Vi är på väg att köpa en (ny och svindyr, finns ej på Blocket än...) men är rädd att göra en dumhet
Den verkar supersmidig, har en stor liggkorg där bebisen kan breda ut sig på mage och en bra sittdel åt "stora" flickan (19 mån när bebisen kommer). Båda delarna kan vändas åt båda håll, byta plats och allt vad man vill. Jag tänker att jag kan ha liggkorgen närmast mig som på en vanlig vagn, och så får N sitta bakom, vänd mot mig. Vi har testat i affären och vi ser varandra bra då, hon och jag, över suffletten på liggdelen. Det enda som INTE går, är att ha hennes del framåtvänd i det läget. Men även om hon numera är van vid att färdas framåt (vi använder nu enbart en sulky, sover gör hon aldrig i vagnen) så känns det som om det är viktigare för mig att kunna ha ögonkontakt när hon sitter förhållandevis långt bort från mig vilket blir fallet i den här syskonvagnen.
Hade det varit vår när bebisen föds hade vi struntat i syskonvagn och köpt en ståbräda istället. Men jag vet inte om jag pallar det i snö och slask! Dessutom bor vi i centrala Stockholm och när vi måste promenera genom trafikerade områden vill jag forsla barnen snabbt. Då finns det inte utrymme för det utforskande av miljön som N:s promenader innebär, jag måste ha en vagn att sätta henne i.
Tacksam för synpunkter!
PS Bred vagn har jag uteslutit pga smala trottoarer, bussar, dörrar...plus att liggkorgen på t ex Urban Jungle är smalare än City Select. Inget för en magsovare, tänker jag.