Jag har lite funderingar som kanske inte hör hit egentligen, men jag undrar om schemat. Vårt schema ser ut som följer:
19-07 natt
07,30 frukost
09-10 sova
12 lunch
13,30-14,30 sova
15 välling
18 gröt
19-07 natt
Nu undrar jag några saker: Först o främst så funderar vi på att dra ner till en lur om dagen, för Wille är lite svårsövd på båda lurarna nu, hur går man till väga smidigast? Är det bara att bryta o kasta fram fm-luren till strax efter lunch o sen får han sova ett par timmar då? Fast hur blir det då med schemat? Nån som har några schematips? Kanske man måste lägga in nåt mer mellanmål på fm om han ska orka hålla sig vaken, nån frukt eller så...
Sen undrar jag även om det här med maten. Vi har ju börjat ge honom av vår mat, men vi har ingen fast mattid, beror lite på hur länge sambon jobbar osv, men ibland äter vi ju vid sex o då äter Wille med oss, men oftast äter vi vid fem o då känns det så dumt att äta o han får sitta o titta på, för att sen vid sex få äta på SIN tid. Hur kan man smidigast göra för att få till det bra för oss alla? Om han skulle äta med oss vid fem, då står han väl sig inte till halvåtta dagen efter? Ska man då ge honom en halv portion gröt vid sex eller välling eller vad ska vi göra???
MVH
Marita Eriksson
mamma till Wille, född 041217