DET FUNKAR!!!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
jennyl

DET FUNKAR!!!

Inlägg av jennyl »

Vet inte riktigt var jag ska skriva detta men jag måste få sagt det här! Alla som tvivlar på att prova kuren uppmanar jag nu att göra det! Vi hade bekymmer med vår 14-månaders dotters ständiga uppvaknade. Det tog på tålamod och krafter och tillslut orkade vi inte ta tag i problemet. Vi tänkte att det är nog "en period" som går över men "perioden" tog aldrig slut- visst var nätterna bättre ibland, då bara 2-3 uppvaknande men sen blev det värre igen, vaknade ofta och var ibland vaken i flera timmar. Inget hjälpte! Vi tog till oss rådet att låta henne sova hos oss- hjälpte inte!! Jag slutade amma helt för att se om det hjälpte men icke! och så där höll vi på provade även 5-min metoden men det var fruktansvärt- hon skrek och kräktes tills hon utmattad somnade för att bara vakna igen och igen och igen..... Tillslut var det NOG. Jag hade tidigare hört talas om "Anna Wahlgrenmetoden" men insåg när jag började läsa om den att jag nog inte alls riktigt förstått vad den handlade om. Vi läste på och laddade och det kändes rätt! Så körde vi igång och visst var det några jobbiga nätter och bakslag (som ju Anna skriver att det blir)men vi försökte göra något mysigt av det hela och laddade upp med madrass på golvet och lite litteratur. Och det fungerar! :D :D :D Hon sover på nätterna och jag tror att jag är i himmelriktet- så mycket sömn som vi har att ta igen! Hon svarar fantastiskt bra på ramsan och visst vaknar hon ibland innan det är dags att vakna men nu kan hon ligga själv i sängen och småsnusa och prata för sig själv och till och med somna om på ramsan :!: Jag tackar Anna av hela mitt hjärta- du har faktiskt "räddat livet" på vår familj- nu kan vi känna riktig glädje i föräldraskapet igen och njuta av livet tillsammans inte. Slippa känna ångest inför ännu en sömnlös natt- det är ju fruktansvärt vad gräsligt det är att aldrig få sova. Vår dotter mår prima och riktigt njuter av att bli lagd i sin säng! Tusen kramar till dig Anna! :D
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Å, vilken underbar läsning, vad GLAD jag blir :lol: För allas er skull och alldeles särskilt för lilla barnets, förstås :lol: Pris och beröm och GRATTIS till sömn, sömn, sömn :sleep: som sannerligen inte är lätt att leva utan 8)

Jag tar mig friheten att lägga in den här härliga rapporten i "uppmuntrans-tråden" :!:

TACK :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "