Nätterna har fungerat betydligt bättre än väntat. I natt vaknade han ett par gånger bara, jämfört med varje timme tidigare
Men på dagarna är det så mycket svårare att få honom att somna i vagnen. Vi lägger honom till rätta i vagnen (på sidan), han gråter, vi vagnar och kör ramsan när vi går därifrån. Då börjar han direkt gråta igen. Inte så han störtbölar, men gråter. Man märker att han är rätt trött. Det blir lite mer vagnande och mer ramsande. Totalt kan det ta 20 minuter innan han somnar, och då är det inte mycket kvar på tuppluren. Hittills har vi använt oss av marginalkvarten.
Tyvärr tror jag att det började lite olyckligt på daglurarna - min man körde första dagarna och han var kanske inte riktigt så påläst som han borde varit, utan drog vagnen tills Bobo somnade och drog ramsan då och då.
Någon som har tips på hur vi ska göra? Är det kört eller är det bara att kämpa på tills ramsan biter, och då gå lite utanför schemat så länge - i och med att vi använder marginalkvarten?
Så här ser hans schema ut:
19.00-7.00 natt sova 12 timmar
7.30 - amning
8.30-9.00 sova 30 min
10.15 - gröt + amning / ersättning
10.45-11.30 sova 45 min
13.00 gröt + amning / ersättning
13.30-15.00 sova 1,5 timme
16.00 amning / ersättning
16.30-17.00 sova 30 min
18.30 förberedelse inför natten + nattslurk + skratt o gonatt
Sen har jag två andra frågor:
Annars är vi sååå nöjda med hur allt fungerat hittills! Så skönt att han får sova på nätterna och så skönt att ha rutiner att följa! Tack Anna och alla som cochat här på forumet hittills!