Imorgon är det dax!! 23/11

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
bullmamman

Imorgon är det dax!! 23/11

Inlägg av bullmamman »

Imorgon smäller det :D då är det dax för Vidar att sova hela natten!

Vi skulle ha kört igång ikväll men andningslarmet kom inte idag heller... (skulle ha kommit i fredags) Det måste komma i morgon annars blir jag :twisted:
Allt handlar om lille Vidar som vaknar 10-15ggr/natt. En kille som ääälskar sin napp :heart: .
Igår plockade jag bort nappen och han har nu varit utan den lite mer än ett dygn. Han vaknade 5ggr i natt och var ganska arg, men det gick över ganska fort.
Han har alltid sovit i egen säng men inne i vårt sovrum. I morgon flyttar han in i sitt rum och jag tänkte låta honom sova middag där inne först.

Jag är så laddad och peppad! Har köpt en massa godis och annat gott jag kan mumsa på mellan ramsorna :D Nu undrar jag hur man viker ett draglakan? Är det ett vuxenlakan man viker slätt några gånger?
Helen- mamma till Vidar född 100601
Kurstart 2010-11-23
Katten77

Inlägg av Katten77 »

Hej!

Åh vad spännande för er! Det här kommer att gå galant! :thumbsup:

Ang draglakan: jag tog ett vuxenlakan och rev det i fyrkanter ca 100x100 cm. Sedan vek jag det dubbelt, och en gång till så det blev en lång "tarm" i fyra lager. Denna lägger du som en kudde och stoppar ner ändarna ordentligt på varsin sida så de går in under madrassen och det blir riktigt slätt.

Vet att AW själv har beskrivit detta i någon tråd men sökfunktionen verkar inte fungera just nu. :(
Catarina - mamma till Oliver 2010-06-16 :heart:
Kurstart 2010-11-19
bullmamman

Inlägg av bullmamman »

Tack så mycket det, ska jag fixa på en gång :) Ja jag har också nåt minne av att jag har läst det någonstans förut men blev ändå osäker.
Åh vad jag längtar tills i morgon!
Kurstart 2010-11-23
Anna09

Inlägg av Anna09 »

Hej! :D

Härlig inställning, vilken energi du sänder ut! :thumbsup:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
bullmamman

Inlägg av bullmamman »

Jag slänger in Vidars schema, kom gärna med synpunkter.

07.00 Godmorgon! Välling/ersättning
08.15-09.00 Vila (45 min)
10.30 Lunch puré
11.30-13.00 Vila (90 min)
14.00 "Mellis" puré
15.45-16.30 Vila (45 min)
17.00 Middag gröt
18.45 Nattaslurken välling

Jag har kört på den här schemat några veckor men när det är dax för nattaslurken är han fortfarande så mätt att han inte får i sig så mycket. Det blir någonstans mellan 30-60 ml bara :? .
Kurstart 2010-11-23
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej :D ! Ser ut som ett alldeles utmärkt schema! Precis så har jag haft så jag är något partisk :wink: . Stirra dig inte blind på nattslurken, det är det totala intaget under dagen som räknas. Detta kommer gå galant!

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Go bullmamman =D>
bullmamman

Re: Imorgon är det dax!! 23/11

Inlägg av bullmamman »

Hej igen :D Jag har inte varit inloggad den senaste tiden på forumet då jag tror att jag har "försökt" lite för mycket. Jag snöade helt in på allt som har med kurer och scheman att göra att jag gick in i SHn-väggen :lol:
Men jag har en possitiv rapport att dela med mig av, jag har mixtrat lite mellan SHN-kuren och mitt egna sätt!
Nu sover Vidar hela natten dock med nappen- men han sover :D. Det händer att han ropar efter den 1-2 ggr/natt men det funkar.
I början vaknade han ofta runt vargtimmen men det fick vi bukt på, sen vaknade han runt 6 snåret istället. Han snackade, tjoade och vi fick honom inte att somna om. För en vecka sedan provade jag att smyga in i hans rum och byta blöja på honom (inte lätt i total mörker :lol:) strax inann jag själv skulle gå och lägga mig för att minimera risken att han vaknar av för nerkissad blöja och det funkade \:D/. Jag vet inte om det har med blöjbytet att göra eller om det bara är en slump. Men skönt är det!

Jag efterlyser några bra vällingalternativ till nattslurken. Han drack vällingen bra tills för en vecka sen, nu totalvägrar han den.

:heart: :heart: :heart:
Kurstart 2010-11-23
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"