Om man saknar ett lämpligt extrarum att använda, och storebrors sovrum ligger nära vårt sovrum - hur gör man? Alltså, hela familjen kommer ju att bli störd när lillebror frågar och jag ramsar.
Hur har Ni andra gjort? Jag misstänker att fler än vi saknar möjlighet till total avskildhet under kurning.
Hur har Ni kurare löst sovrumsfrågan?
Hur har Ni kurare löst sovrumsfrågan?
Storebror född februari 2008. Funderingar på att kura ...
Lillebror född april 2010. Påbörjade kuren 26 november. Omkur 25 december.
Lillebror född april 2010. Påbörjade kuren 26 november. Omkur 25 december.
Vi löste det genom att lillebror fick sova i vårt rum, storasyster i sitt rum och vi sov i vardagsrummet tills dess vi kände att lillebror var så pass kurad att vi kunde flytta ihop syskonen i samma rum.
Visst vart storasyster störd men de var bara den första natten sen lärde hon sig att sova även om lillebror vaknade till.
Lycka till!
Visst vart storasyster störd men de var bara den första natten sen lärde hon sig att sova även om lillebror vaknade till.
Lycka till!
Tjej född 081220, v 40+2 Påbörjad kur 2010-10-20
Kille född 100316 v 39+2 Råbörjad kur 20010-10-29
Kille född 100316 v 39+2 Råbörjad kur 20010-10-29
Hej!
Det är bra om vi försöker hålla alla frågor rörande samma barn i samma tråd. Det blir så mycket lättare då och vi får all information som behövs samlat på ett och samma ställe. Jag kopierar din fråga och svaret du fått till din befintliga tråd. Stänger denna och svarar dig i din "huvudtråd"

Bianca
Det är bra om vi försöker hålla alla frågor rörande samma barn i samma tråd. Det blir så mycket lättare då och vi får all information som behövs samlat på ett och samma ställe. Jag kopierar din fråga och svaret du fått till din befintliga tråd. Stänger denna och svarar dig i din "huvudtråd"
Bianca