Igår la jag till mer mat vid middagen (17.30) och han äter med god aptit. Bröstet efteråt tog han bara några sipp av. Kanske skall jag vänta typ 15 min med att ge honom bröstet efter maten då han kanske äter lite mer?
Kvällsmålet 19.30 bjöds först bröstmjölk och sedan en hel liten banan som åts upp och sedan ville han inte amma efter det. Uppvak blev kl 2 då han var som vanligt riktigt hungrig. Somnade om efter 10 min och sov till exakt kl 6. En hel timme tidigare igen. Mat strax före 7 enligt schemat. Han äter oftast mer mat vid påfyllningen strax före 8 än vad han gör vid 7.
Vi håller tiderna enligt schemat på dagarna väldigt strikt nu och när jag räknar hans sovtimmar på dygnet så blir det nu 14.5 eftersom han oftast vaknar 1 timme tidigare än tänkt. Jag känner att jag måste hålla tiderna ordentligt på dagen då han säkert gärna hade sovit längre både på förmiddagsluren och även på lunchluren efter att han har skarvat och somnat om. Han skulle nog lätt bli en "dagsovare" min kille om han fick
När han vaknar 6 och skall vara vaken ända till 8.30 då det är sovtid enligt schemat är han så trött, så trött när det är dags. Jag har använt mig av 5 min powernap idag för att klara tiden. Men det är väl bara att köra på så kommer det med tiden.
Jag märker att bröstet inte alls är lika intressant längre nu när han får mer vanlig mat. Han kan tacka nej till bröstet men lätt äta banan/gröt/mos. Känner mig nästan lite... ratad. Töntigt jag vet!
Det är väl bara att hänga på det tåget! Men jag (min dummer) trodde nog att man själv kunde bestämma hur länge man skulle amma sin lille skrutt.