Det är verkligen inte min dag idag, nu höll jag precis på att avsluta ett jättelångt, men surig, inlägg och så kommer jag åt någon/några knappar och allt bara försvinner. IT-konsulten, FatherA, är inte hemma så han kan inte komma till undsättning.
Först ondade jag mig i allafall över min träiga barnmorska som tycker att det är hemskt jobbigt när jag tar med mig barnen på våra möten. Själv tycker jag att det funkar jättebra, barnen tar med sig lite leksaker in på rummet och sen ställer de tusen frågor. Själv har jag ju inga frågor så det finns gott om tid att besvara barnens men det får jag göra själv för barnmorskan bara surar. Och visst får man byta barnmorska om man vill men vi har ju haft henne till alla barnen och hon var alltid varit bra på att inte lägga sig i utan jag har fått sköta mig själv.
Jag mår bra säger barnmorskan, blodtryck på 110/60, bebisens hjärtljud på 158 och ett HB på 112. Enligt BM ska jag äta järntabletter och det är nog inte helt fel, ska fixa tabletter i morgon när vi ändå ska till stan.
Det som inte är så bra är att det lilla skräpet i magen inte har vänt sig än. Begriper inte vad den lilla/e håller på med. Visst kan jag förstå att det är obehagligt att stå på huvudet men ska man komma ut så är det ju smidigast att göra det med huvudet före.
Nu ska jag på ett UL på fredag fm och kolla att bebisen inte vänt sig. Det är helt obegripligt obekvämt med en bebis som sitter i magen för fy vad det boxas och sparkas åt alla håll och kanter. Föredrar nog några ordentliga sparkar mot revbenen istället för sparkar ner i magen där urinblåsan verkar vara ett intressant mål.
Har nu bebisen inte vänt sig så blir det till att åka in till förlossningen efter helgen och försöka vända den. Men jag vet ju att det kan gå att vända och så vips så vänder skräpet tillbaka. Jag vill verkligen inte snittas, jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte....
Jag vet att det också kan vara en fantastisk upplevelse, en fin förlossning men jag vill föda vaginalt, jag vill inte opereras och jag vill inte ligga fast på ett op-bord. Klaustrofobisk är bara mitt förnamn, blotta tanken på att inte komma någonstans får mig att kallsvettas.
Nu ska jag sluta onda mig men jag erkänner att jag har lite panik inför detta faktum. Inte helt likt mig som brukar se positivt på det mesta och alltid har lösningar på det mesta. Men nu känner jag mig faktiskt ganska ledsen, rädd och samtidigt arg, mest på mig själv som borde skärpa mig och veta bättre.
Nog gnällt, barnvagnen står färdig att ta emot en bebis som kommer till oss på det ena eller andra sättet. Fattas bara en liten madrass, nu har den bara en tunn bäddmadrass och det sover man ju inte så gott på, men det ska Sigge och jag fixa i morgon. Skötbordet har killarna skruvat ihop och igår målade jag det rött så det matchar de nya tapeterna i huset.

Snyggt blev det, ska måla en gång till men inte ikväll.. Sen ska det på en dyna och så en skön handduk så är det klart. BB-väskan ska packas, tänkte ta med den på vändningsförsöket för säkerhetsskull, man vet ju inte vad som händer då.
Alla småttekläder har Mika och Sigge tvättat, jag har vikt dem och lagt i lådor som ska stå på skötbordets undre hylla.
Ska bara gräva fram en liten brun overall som jag vet ska finnas i lill-stugan, har inte orkat än men på onsdag ska jag fixa det.
Barnen är jätteglada i magen och Sigge går runt och deklarerar högt och tydligt att hans mamma är JÄTTETJOCK! Vore han inte så söt skulle man bli arg, men han konstaterar ju bara hur verkligheten är.
Värrre är nog att han även påtalar att jag är JÄTTEGAMMAL! Det har han kommit fram till efter att konstatera att hans fingrar inte räcker till när han ska tala om hur gammal jag är så det blir helt enkelt så att jag är JÄTTEGAMMAL punkt slut.
Nu sover hundarna gott i soffan bredvid mig, FatherA är på bridgekurs och barnen sussar i sina sängar. Diskmaskinen har tagit hand om den mesta disken, kvar är några kastruller men jag förtränger dem en stund till för nu tänker jag se om det finns något godis i huset som jag kan tröstäta och så tänker jag sträcka ut mig i soffan och glo på tv. Visst är risken överhängande att jag somnar men då får det bli så, ikväll. 8)
Kram Susan